چه هنگام علم اقتصاد به کار می‌آید و چه هنگام نمی‌آید؟

لست سکند

«چرا علم اقتصاد به کار می‌آید؟»، «چه هنگام به کار نمی‌آید» و «این مسئله را چگونه تشخیص دهیم؟». اینها سه سوالی اصلی کتاب «حکمرانی اقتصاد» است که روی جلد آن هم نوشته شده است. اگرچه ناشر ضرورتی ندیده برای این سه سوال علامت سوالی بگذارد اما با یا بی علامت سوال با خواندن این کتاب می‌توانید به پاسخ این سوال‌ها نزدیک شوید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شاید بنیادی‌ترین پرسش در اقتصاد این است که چه چیز ارزش می‌آفریند؟ برای یک اقتصاددان این بدان معناست که چه چیز قیمت‌های کالاها و خدمات گوناگون را در یک اقتصاد بازار توضیح می‌دهد؟ نظریه‌ی ارزش در اقتصاد اساساً نظریه‌ای است درباره‌ی شکل‌گیری قیمت. اگر این پرسش، دیگر بنیادین به نظر نمی‌رسد -یا آنچه به‌طور خاص جالب است- برای خواننده‌ی معاصر پرسشی بنیادین نیست، به دلیل آن است که پرسش مذکور به واسطه‌ی تحولات نظری‌ای که از میان انبوهی از سردرگمی‌های اطراف آن عبور کرده، ابهام‌زدایی شده است. حکمرانی اقتصاد به دنبال پاسخ دادن به این ابهامات نوشته شده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دنی رودریک، استاد اقتصاد توسعه و اقتصاد بین‌المللِ مدرسه‌ی کندی دانشگاه هاروارد، از پرکارترین اقتصاددانان و علاقه‌مند به مسائل کشورهای در حال توسعه است. این علاقه در قالب کتاب‌ها و مقالات متعددی از او در زمینه‌های مختلف به ظهور رسیده است. تألیفات رودریک طیفی وسیع از موضوعات، از جمله اقتصاد سیاسی، اقتصاد توسعه، تجارت، نابرابری، رشد اقتصادی، جهانی‌شدن و نقش نهادها را در بر می‌گیرد.

کتاب «حکمرانی اقتصاد» را «دنی رودریک» نوشته و «ابوالقاسم مهدوی مزده» ترجمه کرده است. این کتاب به همت نشر روزنه در ۲۰۰ صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات روزنه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز