چه خودروهایی قرار است به بازار ایران وارد شود؟

طبق استاندارهای جهانی خودرویی اقتصادی است که بتوان آن را با 5 یا 6 ماه حقوق خریداری کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت‌نیوز، مدتی است که صحبت از واردات خودرو به میان آمده و یکی از شروط آن واردات خودروهای اقتصادی است که جانشین نمونه‌های ارزان در داخل کشور شوند.

اما سوالی که پیش می‌آید این است؛ خودروهای اقتصادی که وارد خواهند شد چه قیمتی دارند؟

طبق استاندارهای جهانی، خودرویی را می‌توان اقتصادی نامید که افراد بتوانند با 5 یا 6 ماه حقوق آن را دریافت کنند که در ایران این میزان حقوق حدود 30 میلیون تومان خواهد شد در حالی‌که پراید که ارزان‌ترین خودروی بازار ایران است 200 میلیون تومان قیمت دارد و اگر فردی بخواهد با حقوق حداقلی آن را خریداری کند باید مجموع 37 ماه حقوق خود را صرف خرید این خودرو کند!

آریاک سفر

از آنجایی که زمزمه واردات خودروهایی با قیمت 10 هزار دلار مطرح است شاید ساکنان  برخی کشورهای جهان بتوانند با حقوق 5 یا 6 ماه خود این محصول را خریداری کنند ولی در ایران فقط قیمت اولیه این خودرو معادل 300 میلیون تومان خواهد شد.

در این شرایط یا خودروساز باید خودرو اقتصادی تولید کند یا واردات خودرو به گونه‌ای باشد که تمامی افراد بتوانند آن را خریداری کنند. البته پیش از این مسئله واردات خودروهای ارزان‌تر حدود 6 هزار دلار نیز مطرح شد که قیمت این خودرو نیز در حال حاضر حدود 150 میلیون تومان خواهد شد. گفتنی است که در اینجا سوالی نیز مطرح می‌شود که آیا این خودرو 6 هزار دلاری کیفیت لازم برای استفاده را دارد یا خیر؟!

بسیاری با مطرح شدن مسئله واردات امید به خرید خودرو داشتند که با وجود این شرایط افراد به خصوص طبقات پایین جامعه امید خود را برای خرید از دست داده و این واردات را صرفا به خاطر ورود خودروهای چینی به کشور می‌دانند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز