چطور کت و شلوار مردانه را ست کنیم؟

چطور کت و شلوار مردانه را ست کنیم؟ کاماپرس

امروزه کت و شلوار مردانه تقریبا به یکی از آیتم‌های همیشگی و ماندگار کمد آقایان تبدیل شده‌ است. تقریبا هیچ مردی پیدا نمی‌شود که لااقل یک دست کت و شلوار برای مواقع ضروری، مجالس و مهمانی‌های رسمی و قرارهای کاری مهم در کمد کنار نگذاشته باشد.

با این اوصاف مهم است که نحوه ست کردن درست و مناسب کت و شلوار را بدانیم، چون فارغ از قیمت، جنس کت و شلوار و مدل ترند آن، نحوه ست کردن درست یک کت و شلوار است که جلوه واقعی آن را نشان می‌دهد.

کاماپرس در این گزارش نحوه استایل کردن صحیح کت و شلوار مردانه را آموزش می‌دهد.

یک رنگ کاربردی و مناسب انتخاب کنید

قبل از خرید کت و شلوار به این فکر کنید اگر این تنها کت و شلواری بود که می‌توانستم بخرم، آیا باز هم آن را انتخاب می‌کردم یا نه؟ مطمئن باشید در این صورت انتخاب بهتر و کاربردی‌تری خواهید داشت.

پیشنهاد ما این است که بیشتر سراغ رنگ‌های نود و یا معمول کت و شلوارها بروید. رنگ‌هایی مثل نخودی، خاکستری، کرم و سورمه‌ای نمونه‌ای از این رنگ‌ها هستند که معمولا با آیتم‌های زیادی ست شده و برای استفاده در بیشتر رویدادها مناسب‌اند.

راز آسمان پایتخت

چطور کت و شلوار مردانه را ست کنیم؟ کاماپرس

بیشتر بخوانید:

فیت بودن تمام آیتم‌ها را جدی بگیرید

فیت نبودن کت یکی از معضلاتی است که به‌تنهایی می‌تواند استایل یک کت و شلوار شیک را از ریخت بیاندازد. کت‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد علاوه‌بر این‌که اندام‌تان را بد فرم جلوه می‌دهند، در هنگام استفاده در مراسم و فضاهای مختلف، احساس ناراحتی و اذیت‌کننده‌ای را در پوشش‌تان ایجاد می‌کنند.

اما فقط اندازه کت نیست که در یک ست کت و شلوار شیک مهم است، تمام اجزای دیگر ست مانند پیراهن، ژیله و حتی شلوار باید دقیقا اندازه و یکنواخت باشند. پیشنهاد ما این است برای اطمینان از اندازه‌های دقیق خود، به یک خیاط مراجعه کنید.

چطور کت و شلوار مردانه را ست کنیم؟ کاماپرس

همه پیراهن‌های کمد را با کت و شلوارتان ست نکنید

به‌عنوان یک آقا احتمالا پیراهن‌های مردانه زیادی دارید که هرکدام برای مکان و فضای خاص خود قابل استفاده است. اما درخصوص ست کردن پیراهن با کت‌شلوار باید توجه کنید از بین آن پیراهن‌ها فقط تعداد محدودی می‌توانند یک استایل اصیل و دلخواه را برای‌تان فراهم کنند. پس اگر به‌دنبال یک استایل شیک برای یک مهمانی مهم هستید، هرگز یک پیراهن هاوایی را با کت و شلوار رسمی طرح‌دار امتحان نکنید!

دراین خصوص پیراهن‌های ساده و بدون‌طرح همیشه بهترین گزینه‌هایی هستند که همراه با بیشتر کت و شلوارها یک استایل جذاب و کاریزماتیک از شما به‌نمایش می‌گذارند. هم‌چنین در انتخاب رنگ پیراهن دقت کنید تا برای داشتن یک ست یکنواخت حتما در طیف رنگی کت و شلوار، کراوات یا کفش باشد.

چطور کت و شلوار مردانه را ست کنیم؟ کاماپرس

خودتان را خفه نکنید؛ نه با کراوات، نه با دکمه‌ها

جدا از این‌که بسیاری از آقایان علاقه زیادی به بستن کراوات در کت و شلوار ندارند، بعضی از ست‌های کت‌شلوار مثل ست‌های دورهمی‌ها و اسپورت معمولا بدون کراوات هستند. اما نکته مهم‌تر از استفاده کردن یا نکردن از کراوات، بستن یا نبستن دکمه‌هاست.

برای داشتن استایل بهتر با کت و شلوار، بستن دکمه‌های بالایی پیراهن را در لیست خط قرمزها قرار دهید. با این‌کار یک استایل گیرا با کت و شلوار دارید که به‌راحتی می‌توانید در آن نفس بکشید و از لحظات لذت ببرید.

بستن دکمه آخر کت هم از موارد خط قرمز در ست کردن کت و شلوار مردانه است. که پیشنهاد می‌کنیم به بستن یک دکه وسط کت اکتفا کنید و حضور دکمه آخر را زیاد درنظر نگیرید. اگر هم از علاقه‌مندان به بستن کراوات هستید، دقت کنید طول کراوات باید بالای بند کمربند قرار بگیرد تا صرفا دکمه‌های پیراهن را پوشش دهد. نکته مهم دیگر در رابطه با کراوات انتخاب رنگ کراوات مناسب است که باید حتما تیره‌تر از پیراهن باشد.

چطور کت و شلوار مردانه را ست کنیم؟ کاماپرس

 

جوراب‌ها را نقطه عطف استایل بدانید

جوراب‌ها یکی از آیتم‌هایی هستند که بیشتر مواقع در استایل کردن آن‌ها می‌توانید شیطنت و خلاقیت‌تان را به‌کار ببندید. اما درباره ست کردن با کت و شلوار باید کمی هشیارانه‌تر عمل کنید.  اگر به‌دنبال یک استایل خلاقانه با کت‌وشلور رسمی هستید بهتر است زمینه جورا‌ب‌ها را تیره‌تر از رنگ زمینه کت و شلوار انتخاب کنید.

نکته قابل توجه دیگر این است که اگر جوراب‌های ساق‌دار را برای ست کت و شلوارتان انتخاب کردید، بهتر است طول آن تا ساق پا یا بالاتر باشد و لطمه‌ای به استایل وارد نکند.

چطور کت و شلوار مردانه را ست کنیم؟ کاماپرس

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز