چطور برای کار به امارات مهاجرت کنیم؟

لست سکند

در این شرایط اقتصادی همه افراد به دنبال راه‌هایی برای درآمد بیشتر و یافتن شغل بهتر هستند. مهاجرت کاری یکی از روش‌هایی است که افراد به سمتش می‌روند. امارات یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرت کاری است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امارات متحده عربی در جنوب غربی آسیا واقع شده است. این کشور با کشورهای عربستان صعودی، قطر، عمان و ایران همسایه است. مساحت آن حدود ۸۴ کیلومتر مربع است و جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر دارد و فقط حدود ۳۸ درصد از اهالی امارات اصلیت اماراتی دارند.

زبان رسمی آن عربی است. به علت مهاجران زیاد امارات کشوری چند ملیتی و چند فرهنگی است. بنابراین زبان انگلیسی، اردو، هندی و فارسی هم در این کشور رواج دارد. این کشور کوچک یکی از ثروتمندترین کشورهای آسیا است.

راز آسمان پایتخت

امارات ؛ جذب سرمایه و نیروی کار

منبع اصلی درآمد امارات از نفت، گاز و صنعت گردشگری است. نرخ بیکاری در آن زیر ۳ درصد است و این مولفه از اوضاع خوب اقتصادی این کشور خبر می‌دهد. امارات روز به روز در حال پیشرفت است و یکی از اصلی‌ترین قطب‌های اقتصادی منطقه است. این کشور در دوران کرونا نیز کمترین آسیب اقتصادی را دیده است.

امارات در جذب سرمایه بین‌المللی بسیار موفق بوده و سرمایه گذاران از همه جهان مشتاق به سرمایه گذاری در امارات هستند.

بیشتر بخوانید:

بیشتر از ۵ هزار شرکت و برند بین‌المللی در این کشور نمایندگی دارند. شرکت‌های بی‌پی، شل، رولز-رویس، بی.اِی.ای سیستم، مات مک‌دونالد، سرکو، استاندارد چارترد، اچ‌اس‌بی‌سی از جمله این شرکت‌هاست.

جذب سرمایه و ایجاد شغل نیاز به نیروی کار را افزایش می‌دهد. از جایی که جمعیت امارات پاسخگوی این حجم از کار ایجاد شده نیست، این کشور تبدیل به مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری شده است. مهم‌ترین شهرهای امارات ابوظبی، دبی و شارجه است. ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی و دبی قلب اقتصادی آن است.

ویزای پیشنهاد شغلی؛ راه ورود به امارات

امارات هر سال نیروی کار مورد نیاز خود را از میان مهاجران تامین می‌کند. کارفرمایان هر سال نیازهای خود را اعلام می‌کنند و جویندگان کار می‌توانند از طریق سایت‌های معتبر در جریان نیاز نیروی کار امارات قرار بگیرند. متقاضیان باید رزومه، مدارک و سوابق حرفه‌ای و تحصیلی خود را در اختیار کارفرمایان قرار دهند. کارفرمایان باید به اداره کار و مهاجرت امارات ثابت کنند که چرا قصد استخدام نیروی کار خارجی دارند.

پس از تایید و صدور مجوز کار از سوی وزارت کار و منابع انسانی امارات، افراد می‌توانند ویزا و اقامت کاری خود را دریافت کنند. ابتدا اقامت دو ماهه به متقاضیان داده می‌شود تا در این مدت امور مربوط به استخدام انجام شود. پس از تکمیل فرآیند استخدام، فرد می‌تواند با مجوز اقامت برای اجاره محل سکونت و افتتاح حساب بانکی اقدام کند. برای دریافت این ویزا که «پیشنهاد شغلی» نام دارد، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت‌ها و موسسات کاریابی به دنبال موقعیت شغلی مورد نظر بگردند.

لیست مشاغل نیاز امارات

مشاغل IT و پزشکی همیشه بیشترین درخواست را در امارات داشته است. در ادامه گزارش بعضی از مشاغل مورد نیاز حال حاضر امارات در حوزه‌های مختلف بیان می‌شود. با توجه به علاقه و سوابقتان می‌توانید برای هر یک از این مشاغل درخواست دهید.

حوزه برنامه نویسی: در این حوزه به علت افزایش استارتاپ‌ها درخواست‌های کاری افزایش یافته است. این حوزه رو به پیشرفت است و آینده خوبی دارد. پرداختی تقریبی ماهانه برای برنامه نویسان از ۶ هزار درهم شروع می‌شود به بیش از ۱۲ هزار درهم می‌رسد.

مشاغل حوزه پزشکی: یکی از مولفه‌های کشورهای پیشرفته سطح خدمات درمانی و سلامت مردم است. امارات نیز برای توسعه بیشتر به صورت مداوم در پی بهبود حوزه پزشکی است. با توجه به جایگاه امارات در توریست درمانی و برنامه‌اش برای توسعه این حوزه، مشاغل گروه پزشکی از نیازهای امارات است.

بخشی از مشاغل مورد نیاز عبارتند از: دندان پزشک، پرستار، متخصص قلب و عروق، تکنسین آزمایشگاه، تکنسین بیهوشی، جراح پلاستیک و زیبایی، ماما، روانشناس بالینی، چشم پزشک و متخصص زنان و زایمان.

البته این کشور به روانشناس بالینی، جراح ارتوپد، دکتر داخلی، داروساز، بینایی سنجی، دکتر اطفال، جراح عمومی، متخصص پوست، متخصص کلیه و مجاری ادراری، شنوایی سنجی، متخصص ارتودنسی، جراح فک و دندان، دندان پزشک ترمیمی، متخصص خون شناسی- هماتولوژی، پزشک عمومی، متخصص مراقبت‌های ویژه و همچنین رماتولوژیست نیاز دارد.

مشاغل گروه مهندسی: در این حوزه اولویت با مهندسان شیمی و مهندسان نفت است. علاوه بر این‌ها در شاخه‌های مهندسی مکانیک، مهندسی هوا فضا و مهندسی برق نیازمند نیروی کار است. میانگین درآمد ماهیانه در این بخش ۲۰ هزار درهم است.

مشاغل روزنامه نگاری: این کشور در این بخش به سردبیر و روزنامه نگار نیاز دارد. با توجه به سابقه فعالیت و روزمه‌شان از ۷ هزار تا حدود ۲۴ هزار درهم حقوق ماهانه دارند.

مشاغل حوزه فروش: در این بخش به مشاغلی مانند همیار و مدیر توسعه تجارت، کارشناس و مدیر تجارت الکترونیک و مدیر فروش نیاز به نیروی کار دارند. با توجه به تجربه و شغل میزان دریافتی افراد متفاوت است. میانگین حقوق برای این گروه مشاغل حدود ۱۱ هزار درهم است.

مشاغل دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی: اهمیت بازرایابی در معرفی برند و پیشرفت کسب و کار باعث شده مشاغل این گروه رونق بیشتری بگیرد. در این حوزه به متخصص بازاریابی، متخصص و مدیر دیجیتال مارکتینگ، کارشناس و مدیر سئو، کارشناس محتوا و شبکه‌های اجتماعی و مدیر بازاریابی محتوایی نیاز است. میانگین حقوق در این حوزه حدود ۷ هزار درهم است.

مشاغل طراحی و عکاسی: کشور امارات در این دسته مشاغل، به عکاس، گرافیست و مشاور هنری و تصویرگر نیاز دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز