چرا کارت ملی هوشمند دیر صادر می‌شود؟

طبق اعلام اخیر رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکنون ۹ میلیون نفر منتظر دریافت این کارت ملی هوشمند هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در سال‌های اخیر صدور کارت ملی هوشمند به واسطه اعمال تحریم و عدم واردات بدنه و کارت خام و شیوع ویروس کرونا با تاخیر مواجه شده است. احمد ابوالحسنی در این خصوص، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بارها اعلام شده علت آماده نشدن کارت ملی‌های هوشمند، نبود ماده اولیه آن است. اما علت این وضعیت چیز دیگری است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران تاکید کرد که فعالان صنعت چاپ در داخل می‌توانند کارت ملی هوشمند را بدون مشکلات کنونی و ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر قیمت فعلی تولید کنند، اما مشخص نیست که چرا این کار به بخش خصوصی سپرده نشده است.

راز آسمان پایتخت

وی با بیان اینکه صنعت چاپ ایران آمادگی دارد همه کارت ملی مورد نیاز کشور را تولید کند، تصریح کرد: فعالان این صنعت حتی آمادگی دارند دستگاه تولید کیت اصلی کارت ملی را داخل سازمان ثبت احوال مستقر کنند تا اطلاعات کسی خارج نشود.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین گفت: اتحادیه آمادگی دارد به عنوان ناظر، واحدهای چاپ را برای انعقاد قرار داد معرفی کند، اما به نظر می‌رسد مسئولان تمایل ندارند که این کار را به بخش خصوصی بسپارند که علت این وضعیت برای ما هم سوال است. البته تولیدکنندگان انتظار دارند دولت با آنها قرارداد منعقد کند تا فعالیت خود را شروع کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “چرا کارت ملی هوشمند دیر صادر می‌شود؟

  1. پژمان گفته:

    امیدوارم زود حل شه موضوع کارت ملی خسته شدیم از شناسنامه این ور اون ور کردن، نه تو جیب میشه گذاشت نه تو کیف و مستعد گم شدنه. گذشته از اون خیلی جاها با نبود کارت ملی به مشکل میخوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز