بن کارت لبنیات به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

لست سکند

به گفته مدیرعامل صنایع شیر ایران، احتمالا دولت برای اقشار ضعیف جامعه بن کارتی در نظر خواهد گرفت تا پس از حذف ارز کالاهای اساسی، امکان خرید فرآورده‌های لبنی را داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تسنیم، عبدالله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران گفت: قیمت شیرخام که ۶۰ تا ۷۰ درصد منابع لبنی را تشکیل می‌دهد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش می‌یابد و پس از آن قیمت منابع لبنی نیز افزایشی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

قدوسی ادامه داد: دولت تمهیداتی در نظر دارد که مصرف‌کنندگان تداوم مصرف لبنیات داشته باشند و تولیدکنندگان دچار مشکل نشوند و از طریق دریافت مشوق‌های صادراتی، مازاد مصرف را صادر کنند.  چون گرانی شیر بر مصرف لبنیات تاثیر می‌گذارد، دولت طرح‌هایی مانند توزیع شیر در مدارس و کارت توزیع لبنیات را برای رفع نیاز اقشار کم درآمدجامعه در نظر گرفته است تا در مصرف لبنیات دهک‌های پایین مشکلی ایجاد نشود و سلامتی این افراد در معرض خطر قرار نگیرد؛ البته هنوز قراردادی با صنایع شیر منعقد نشده است.

مدیرعامل صنایع شیرایران درباره توزیع شیر در مدارس گفت: بودجه شیر مدارس هنوز اختصاص داده نشده است که آموزش و پرورش این اعتبار را باید از دولت بگیرد و پس از آن شیر برای مدارس تامین خواهد شد.

تمهیداتی برای رفع مشکلات کارگران

علی حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دغدغه مسکن و حقوق کارگران گفت: از ظرفیت‌های نهضت جهش مسکن برای رفع دغدغه مسکن کارگران تلاش می‌شود. همچنین جلساتی برای افزایش حقوق این اقشار جامعه نیز برگزار شده تا با جمع‌بندی آن مشکلات کارگران حل شود. البته اگر تورم کنترل نشود افزایش حقوق‌ها نیز به معیشت‌ کمک نمی‌کند ولی دولت سعی بر کنترل تورم دارد.

رعیتی‌فرد ادامه داد: از شرکت‌هایی همچون صنایع شیر ایران درخواست هم‌افزایی با جامعه کارگری را دارم تا کارگران در سود و ضرر کارفرما شریک باشند. همچنین به گفته نمایندگان کارگران خط تولید فراروده‌های لبنی، کار این افراد سخت و زیان‌آور شده است که این موضوع بررسی می‌شود و طی یک ماه اعلام خواهد شد ولی مدت بازنشستگی برای این افراد کاهش پیدا می‌کند.

مرتبط با : صنایع شیر ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز