چرا وام مسکن به درد نمی‌ خورد؟

استقبال از سبد جدید وام مسکن با وجود افزایش دو برابری مبلغ آن به دلیل اقساط خارج از استطاعت، بسیار سرد بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس در سال جاری مبلغ وام مسکن با افزایش 100 درصدی به 800 میلیون تومان برای زوجین رسید. نرخ سود وام 800 میلیون تومانی به اضافه جعاله 160 میلیونی 22/5 درصد بوده و مهلت بازپرداخت آن 12 ساله است. به این ترتیب مبلغ هر قسط 20 میلیون تومان می‌شود. به توجه به سطح درآمدها پرداخت این قسط برای یک زوج خانه اولی در تهران تقریبا غیر ممکن است. به این ترتیب تسهیلات مسکن ویژگی استطاعت‌پذیری را ندارد.

با کاهش نرخ بهره وام به زیر 10 درصد مبلغ اقساط بسیار معقول‌تر خواهد شد. به عنوان مثال اگر نرخ بهره 8 درصد تعیین شود، اقساط حدودا نصف خواهند شد. اما باید توجه داشت با توجه به تورم موجود در کشور و عدم وجود چشم‌انداز برای کاهش تورم، عملا امکان کاهش دستوری نرخ سود وجود نخواهد داشت. تنها با کاهش تورم  و نرخ بهره این مسئله حل خواهد شد. چراکه حتی اگر مهلت بازپرداخت هم بیش‌تر شود با وجود سود بالا، مبلغ اقساط کاهش جدی نخواهد داست.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “چرا وام مسکن به درد نمی‌ خورد؟

  1. معصومه اخلاقی گفته:

    کی میگه وام مسکن به درد نمیخوره من که حدود 400 تومن کم داشتم به هزار بدبختی وام گرفتم و ازش استفاده کردم

  2. N گفته:

    اونی که توان پرداخت قسط ماهی ۲۰ میلیون داشته باشه جهت خرید خانه نباید نیازی به اینگونه وامهای مضر داشته باشه چون کسی که ۲۰ میلیون قسط میتونه بده پس درامدش بیش از۵۰ تومن هستش ونیازی به وام نداره بیش از ۸۰ درصدجامعه درامد ماهانه زیر ۱۵ تومن دارن که اونهم هزینه خورد و خوراک و اجاره میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز