چرا همه بازنشستگان نمی‌توانند وام بدون ضامن بگیرند؟

لست سکند

بازنشستگان از جمله اقشار جامعه ایران هستند که این روزها با مسائل مالی زیادی دست و پنحه نرم می‌کنند. زمانی که زمزمه پرداخت وام بدون ضامن پیچید، این قشر از جامعه امیدوار شدند. اما در عمل پرداخت این وام برای بازنشستگان شرایط عجیبی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تقریبا یک ماه پیش دستور العمل وام بدون ضامن تنظیم شد، هر چند پرداخت این تسهیلات با تاخیر اتفاق افتاد. چند هفته از آغاز پرداخت وام بدون ضامن می‌گذرد و گروه بازنشستگان هم به این شرایط امیدوار شدند. طبق دستورالعمل ارائه شده و گفته‌های سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، قرار بود وام بدون ضامن با تکیه بر اعتبارسنجی بانک مرکزی وزارت اقتصاد تا سقف 100 میلیون تومان به کارمندان، مستمری بگیران و بازنشستگان با گواهی کسر از حقوق این وام را دریافت کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

عمده مشکلات بازنشستگان برای دریافت وام بدون ضامن

اما با مراجعه بازنشستگان به بانک‌ها عامل برای دریافت این وام مشخص شد که مشکلات زیادی درباره این طرح وجود دارد. طبق بخشنامه ارائه شده به بانک‌ها، میزان حقوق فرد متقاضی باید بتواند مبلغ اقساط این وام را پوشش دهد. بازنشستگان با مراجعه به بانک‌ها متوجه شدند که نباید حداقل حقوق آن‌ها از 6 میلیون و 600 هزار تومان کمتر باشد. در حالی که بسیاری از بازنشستگان مبالغی بسیار کمتر از این مقدار دریافت می‌کنند. پس بنابراین تعداد زیادی از بازنشستگان امکان دریافت وام بدون ضامن را ندارند.

برخی بانک‌ها هم شرایطی مثل گردش حساب و سپرده گذاری را مطرح کرده‌اند. مثلا بازنشسته‌ای که متقاضی وام 50 میلیون تومانی بدون ضامن است باید مبلغ 25 میلیون تومان در بانک مورد نظر سپرده گذاری کرده و به مدت شش ماه آن را به وثیقه بگذارد. این مانع تراشی برای دریافت وام بدون ضامن تنها بخشی از مشکلاتی است که بازنشستگان مطرح کرده‌اند و کورسوی امید خود را نسبت به دریافت تسهیلات در روزهای پایانی سال جاری از دست داده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز