چرا قیمت سکه ریزش اساسی ندارد؟

لست سکند

با افت نرخ دلار، قیمت طلا هم در مسیر نزولی قرار گرفت. در حال حاضر قیمت طلا با کاهش 8 هزار و 300 تومانی نسبت به روز گذشته در مرز یک میلیون و 251 هزار و 100 تومانی قرار گرفت. اما گویا نرخ سکه هنوز هم اثر افت نرخ دلار را نپذیرفته و با افزایش 0.19 درصدی در مقایسه با روز قبل به محدوده 12 میلیون و 520 هزار تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت سکه مرز 12 میلیون و 500 هزار تومانی را از دست داد و 12 میلیون و 465 هزار تومان شد. با این حال امروز در میانه کانال 12 میلیون تومانی توقف کرد.

شاید یک علت عدم کاهش قیمت این فلز گرانبها به رشد نرخ اونس باز گردد. در حال حاضر قیمت اونس طلا نسبت به روز قبل 0.54 درصد رشد پیدا کرده و به مرز هزار و 874 دلاری رسیده است.

سابقه قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر:

راز آسمان پایتخت

تحلیلگران فنی در خصوص قیمت سکه بیان می‌کنند که با توجه به رشد ارزش ذاتی این فلز گرانبها امکان افت هیجانی آن در بازار کم است. در واقع بعید به نظر می‌رسد که نرخ سکه در کوتاه مدت ریزش اساسی داشته باشد و به زیر کانال 12 میلیون تومانی دست پیدا کند.

توجه بازیگران بازار طلا به اخبار برجام

دلیل اصلی کاهش نرخ طلا و دلار هم به اخبار برجام مربوط است. دیشب بعضی از بازیگران بازار طلا سعی در برجسته کردن گفت و گوی علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، با همتایان چینی و روسی‌اش داشتند.

علی باقری در این گفت و گو درباره لغو اثر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و تبدیل شدن آن به یک ضرورت با همتایان خود صحبت کرده است. به گفته باقری، تمامی طرف‌های مذاکره به این درک مشترک رسیده‌اند که دولت جدید ایران عملگرا است و احتمالا یک توافق خوبی در پیش خواهد بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز