چرا غذاهای فرودگاه گران است؟

با اینکه امکانات و استانداردهای فرودگاه ممکن است بر اساس شهر، استان و کشور متفاوت باشد، اما انگار یک قانون نانوشته در سطح جهانی وجود دارد: غذای فرودگاه گران است!

به گزارش کاماپرس، از اقلام پختنی گرفته تا بسته بندی‌ها، قیمت‌ها دو یا سه برابر قیمت‌های معمولی در بازار است، اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که بهای گزاف و غیر معقولی برای غذا یا سایر خوراکی‌ها در فرودگاه پرداخت کرده باشید. ممکن است این پرسش مطرح شود که چه کسی قیمت غذا را در رستوران‌های فرودگاه تعیین می‌کند؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

قبل از اینکه بفهمید چرا غذای فرودگاهی اینقدر گران است، باید بدانید چه کسی مسئول تعیین قیمت است. رستوران‌های فرودگاه متعلق به صاحبان مشاغل (چه کوچک و چه شرکتی) هستند که فضا را از خود فرودگاه اجاره می‌کنند. بنابراین، به نظر می‌رسد که این شرکت‌ها قیمت‌ها را تعیین می‌کنند. در ادامه، به بررسی دقیق‌تر علت گرانی غذاهای فرودگاه‌ها می‌پردازیم:

آریاک سفر

1- افزایش تقاضا

فرودگاه‌ها مناطق فوق امنیتی هستند و شما پس از ورود به بخش مسافران با محدودیت‌های خروج مواجه می‌شوید، از این رو، به غذای بیرون فرودگاه دسترسی ندارید. در نتیجه میزان تقاضا در داخل فرودگاه افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

2- شرایط لجستیکی

محصولات غذایی در فرودگاه‌ها در دسته‌های کوچک ارسال می‌شوند، در ساعات تعطیل تحویل داده می‌شوند و فرآیند امنیتی چند سطحی را طی می‌کنند. این امر منجر به افزایش هزینه می‌شود و در نتیجه افزایش چشمگیر قیمت را نیز به همراه دارد.

3-هزینه گزاف اجاره‌ها

راه اندازی یک فروشگاه غذا در فرودگاه کار آسانی نیست. هزینه اجاره‌ای که در آنجا متحمل مغازه‌داران می‌شود، اغلب با استانداردها فاصله بسیاری دارد.

4- مسئله روان‌شناختی

در اینجا، باید دو مفهوم را مورد بررسی قرار داد:

اول، وقتی ما در آستانه پرواز هستیم، اغلب برای خوردن عجله داریم. در نتیجه، تصمیم‌های فوری می‌گیریم و هر چیزی که سر راهمان باشد، می‌خریم.

دوم، رقابت کم است. با وجود گزینه‌های خرید کم، این بازار ناقص فشاری را در ذهن ما ایجاد می‌کند که منجر به تقاضای بیشتر می‎شود.

5- فضای نگهداری و ذخیره‌سازی محصولات

فضای ذخیره سازی در فرودگاه به سختی بدست می‌آید. به همین دلیل، برخی از رستوران‌ها و غرفه‌های غذا در فرودگاه هزینه اضافی برای انبارداری می‌پردازند.

6- هزینه‌ی بالای منابع انسانی

فرودگاه‌ها در فاصله‌ای از مرکز تا شهر قرار دارند. بنابراین، برای رساندن نیروی کار به فرودگاه، کسب‌وکارها بایددستمزد بیشتری نسبت به فروشگاه‌های معمولی ارائه دهند. علاوه بر این، نیروی کار باید تحت برنامه‌های آموزشی ویژه قرار گیرد تا بتواند به طور موثر به تقاضا پاسخ دهد. کارکنان فرودگاه باید روزانه مورد بازرسی قرار بگیرند و درمورد اقدامات امنیتی نیز آموزش ببینند. همه اینها هزینه عملیاتی کسب و کار در فرودگاه را افزایش می‌دهد و منجر به افزایش قیمت محصول‌ها می‌شوند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز