چالش‌ واگذاری باشگاه فوتبال استقلال به بانک تجارت

لست سکند

در حالی دولت به دنبال واگذاری باشگاه فوتبال استقلال به بانک تجارت است که عمده سهام این بانک متعلق به دولت بوده و واگذاری سهام باشگاه به معنای خصوصی سازی نخواهد بود.
به گزارش کاماپرس، موضوع واگذاری دو باشگاه فوتبال پایتخت جدی شده است. بعد از اینکه خبر آمد که باشگاه پرسپولیس به بانک ملت واگذار می شود حالا موضوع واگذاری باشگاه استقلال به بانک تجارت مطرح شده است.


باشگاه استقلال از نظر مالی جزو بدهکارترین باشگاه های کشور محسوب می شود، البته بانک تجارت تا چند سال پیش شرایط خیلی مساعدی نداشت و جزو بانک های زیانده محسوب می شود. اما در سال های اخیر به واسطه گرانی املاک و به واسطه دارایی‌های منقولی که داشت توانست به سوددهی برسد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر بیشترین سهام بانک تجارت متعلق به سهام عدالت، دولت، سازمان خصوصی‌سازی است، بنابراین می توان ادعا کرد که با واگذاری باشگاه استقلال به بانک تجارت این باشگاه به صورت واقعی خصوصی نخواهد شد و همچنان سیت مدیریتی آن در اختیار دولت خواهد بود.
بنابراین یکی دغدغه‌های هواداران این تیم مربوط به مدیریت این باشگاه است که با واگذاری سهام آن به بانک تجارت همچنان باقی خواهد ماند. مگر اینکه سایت مدیریتی برای شرکت‌های سهام عدالت استانی در نظر گرفته شود و بر مبنای آن تغییراتی در انتخابات هیات مدیره باشگاه به وجود آید.
از طرف دیگر دولت به دلیل کسری بودجه زیاد مجبور به واگذاری سهام خود در برخی بانک‌ها همچون تجارت خواهد شد. این اتفاق هم می تواند در ترکیب هیات مدیرها باشگاه تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “چالش‌ واگذاری باشگاه فوتبال استقلال به بانک تجارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز