پیش فروش کوئیک ؛ جوجه‌ای که شاید آخر پائیز 1400 مشتریان را کباب کند!

لست سکند

شرکت سایپا مرحله دیگری از پیش فروش محصولات خود را از امروز کلید زده است و در میان این محصولات پیش فروش کوئیک نیز به چشم می خورد این درحالیست که پیش خریدکنندگان قبلی خودروی کوئیک از قیمت گذاری این محصول کباب شده اند و صدای اعتراض آنها نیز به جایی نمی‌رسد.

به گزارش کاماپرس، طرح های پیش فروش شرکت های خودروسازی در ابتدا – یعنی در بهار و تابستان امسال –  متقاضیان را در امواج میلیونی به خود جذب می کرد اما شرایط  فعلی و آتی بازار و نحوه قیمت گذاری خودرو در آینده ، مشتریان واقعی و حتی افرادی که به قصد سرمایه گذاری و سود در این پیش فروش ها شرکت می کنند را برای شرکت در این پیش فروش ها با تردید هایی مواجه کرده است.

پیش خرید خودرو با روند فعلی بازار منطقی است؟

این تردیدها از آنجا ناشی می شود که قیمت مصوب کارخانه برخی محصولات سایپا در حال حاضر تفاوت معناداری با قیمت بازار آنها ندارد و منطقا توجیهی ندارد متقاضیان برای خرید این خودروها در پائیز سال آینده از هم اکنون بیش از یک سوم پول خودرو را به عنوان پیش پرداخت در حساب شرکت سپرده کنند.

خودروی کوئیک مثال روشن این ماجرا است. شواری رقابت در آخرین قیمت گذاری خود ، قیمت این خودرو را برای پائیز امسال 129 میلیون تومان برای مدل معمولی( دنده ای) و 140 میلیون تومان برای کوئیک R تعیین کرده و این درحالیست که قیمت کوئیک معمولی اکنون در بازار 130 تا 133 میلیون و قیمت کوئیک R نیز حدود 144 میلیون تومان است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

پیش خریدکنندگان قبلی کوئیک نقره داغ شدند

برخی پیش خرید کنندگان قبلی این خودرو حدود 4 ماه پیش برای خرید کوئیک مبلغی بالغ بر 40 میلیون تومان به حساب سایپا واریز کردند و قیمت مصوب این خودرو در آن زمان حدود 70 میلیون تومان بود. اکنون نیز به آنها اعلام شده است که باید خودرو خود را طبق قرارداد با قیمت مصوب کنونی تحویل بگیرند. تکمیل وجه برای این دسته از مشتریان به معنی پرداخت حدود 80 میلیون تومان دیگر به حساب سایپا است و این درحالیست که بسیاری از این افراد چنین پولی در بساط ندارند!

اگر روند کنونی قیمت ها در بازار به صورت نزولی ادامه داشته باشد ، هیچ بعید نیست قیمت خودروهایی که سایپا در پیش فروش امروز خود به مشتریان عرضه کرده است در زمان تحویل از قیمت بازار آنها بیشتر باشد و در این صورت این خودروهای پیش خریدی به جوجه هایی تبدیل می شوند که آخر پائیز 1400 صاحبان خود را کباب خواهند کرد!

برای دسترسی سریعتر به اخبار  و گزارش های مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

31 دیدگاه برای “پیش فروش کوئیک ؛ جوجه‌ای که شاید آخر پائیز 1400 مشتریان را کباب کند!

  1. محمود گفته:

    ما که پارسال تیبا اپشنال ثبت نام کردیم قیمتش بود ۴۳ تومن الآ برج ۱۱ باید چقدر بدهیم خدا میداند تا الآ ۸۷ قیمت کارخانه شده خدا خیرشون نده

  2. سارا گفته:

    کسی از سایپا اتومبیل نخره .سایپای دزد.خدا لعنتش کنه.اه مظلوم دامنتو میگیره شک نکن

  3. پویا گفته:

    من از همه ملت ایران معذرت خواهی میکنم چون که من برج 2 ثبت نام کردم واین هم از شانس منه

  4. ناشناس گفته:

    خدا لعنتت کنه سایپا..الان من چه خاکی تو سرم بریزم پیش خرید کردم..از کجا بیارم این همه پولو بدم…بریم دست به دامن کی بشیم خداا

  5. حسن گفته:

    تا وقتی که امثال شما ها سواری بدهید حق دارند سوارتان بشوند البته حقیر نه سوار می شوم ونه سواری می دهم کار سختی است ولی امثال ما هم چوب نفهمی شما ها می خوریم

  6. محسن گفته:

    منم به نوبه ی خودم از تمام مردم ایران عذر خواهی میکنم که حماقت کردمو برج 2 ثبت نام کردم حالا باید99میلیون به جای30 میلیون برای تحویل گرفتن کوییک معمولی پرداخت کنم. جالب اینجاست که من توان پرداخت وام دارم اما وام نیست که بگیرم و به این یکسال پیاده روی پایان بدم.یعنی حتی شعورشو نمیرسه که بعد این همه گرون کردن ماشین حداقل طرحی بذارن که مردم بتونن قسطی بقیشو پرداخت کنن. بخدا بد جوری گیر کردیم من و امثال من

  7. ahmet گفته:

    خدا لعنت کنه حقه باز های بی وجدان رو! اردیبهشت 34 تومن واسه کوییک ار واریز کردم الان میگن 103 تومن هم باید واریز کنی تا تحویل بدیم که اونم از اشناها هستن تحویلی مهر ماه بود هنوز تحویل ندادند ولی با چه رویی بازم پیش فروش میکنن نمیدونم!!!؟؟؟

  8. علی گفته:

    خوبتون شده همین شماها گرونی را درست کردین مردم داد میزنن نخرین شماها حمله میکنید برا خرید!؟روچه عقل ومنطقی خودرویی که قیمتش مشخص نیست میخرید؟!غیر اینکه میخواین این آشغال فروشها پا برجا بمونن وظلم کنند به شما؟!پس بخرین تا دمارتون در بیاد

  9. سودی گفته:

    به نظر من باید از تحویل خودرو انصراف داد تا خودرو ها رو دستشون باد کنه. یا با قیمت زمان ثبت نام به مشتری تحویل بدن….

  10. کیان گفته:

    سایپای دزد. هیچ کس هم جوابگو نیست. من موقعی که ثبت نام کردم قیمتش 63 میلیون بود. 37 میلیون پیش دادم. خنده که چه عرض کنم گریه داره. من انصراف دادم.

  11. ليدا رشيدي گفته:

    خرداد ماه كوئيك اس نوشتيم. الان ميگه نموتونيم توليد كنيم. دعوتنامه كوئيك معمولي فرستادن،
    كوئيك كارخانه 129600 و بازار ازاد 122 م ت
    تورو خدا صداي ما رو باشيد

    • M گفته:

      انصردف هم بدیم که براشون بهتره یکسال پول ما رو سرمایه کردن برا خودشون سودشو خوردن . ۴۰ ت که یکسال پیش دادیم کجا و الان کجا با این تورم.

  12. بزرگ بورس ایران گفته:

    مردم حقشونه. از ماست که برماست. کافیه کسی چند ماه خودرو نخره. ولی کو گوش شنوا

  13. محمد گفته:

    یکی به داد ما برسه ‌‌.کاش حقوق من کارگر هم توی یکسال انقدر می‌رفت بالا .آخه این چه قانونی هست هر سه ماه یکبار افزایش قیمت

  14. علی موسوی گفته:

    خدایی نخریدشماکه ماشین نداریدسه ساله دیگه هم روش اگرنخریم به خداقیمت میادزیرپنجاه تومان نخریدتراقران نخرید

  15. مهدی گفته:

    خودرو کویک یکی از کم کیفیت ترین محصولات ارزش نداره ۱۴۰میلیون به این محصول پول بده ای وهمون تیبا رو سوارشی بهتر اینکار انصراف دادن چون تو بازارقیمتش همون ۱۴۰ میلیون همگی انصراف بدیدتا فرغون سازی سایپا ورشکست بشه ک تمام مقصراین گرونیها فقط شورای رقابته که با رشوه گرفتن از خودروسازان باعث گرونی شده وگرنه فکرکن سمند و۲۰۶دقبمت شرکتیش ۱۲۶میلیونه وکویک ار۱۴۰میلیون باموتور ۱۵۰۰۰ ۸سوپاپ گه توکلدنیا این موتور منسوخه وهمون موتور تیباست کاملا مشخص شورای رقابت خوب باجی ازسایپا گرفته

  16. دانا گفته:

    كوئيك چه فرقي با پرايد داره تو را خدا الكي پول واسه اين ماشين هاي سايپا نديد يه كم صبر كنيم ارزون ميشه سزاي گرون فروش نخريدنه

  17. محمود گفته:

    سلام به سردبیر و خبرنگار محترم
    دقیقا تمام فرمایش شما در خصوص خودرو کوئیک درست بیان ‌شده و من هم پارسال بهمن ماه ٣١ میلیون واریز کردم و قیمت اون روز حدودا ۶۵ تومن بود و شرکت سایپا از اول سال ۹۹ ۳مرتبه هربار ٢٠ ٣٠ میلیون اضافه کردند و شده ١٢٩تومان و من بهمن امسال باید ١٠٠میلیون دیگه حداقل پرداخت کنم
    اولا قیمت بازار هم همین آلان حدودا ١٣٠تومن هست. یعنی دقیقا کارخونه داره به ما به قیمت بازار ماشین رو میفروشه
    و نکته دوم اینکه چرا اینقدر افزایش قیمت؟ با ١٣٠تومن ایران خودرو داره پژو پارس میده. کوئیک رو دارن با ما کیلو چند حساب میکنن؟!!!
    تو رو خدا پیگیری کنین

  18. جمال حاجی گفته:

    بهمن 99کویئک از ثبت نام کردم .خدا لعنتشون کنه
    .آقای قوه قضاییه
    العدل واساس الملک

    یعنی چی
    آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه

    آقای رئیسی قاضی القضات مملکت

    بجای شعار بجای ساختن القاب سلطان سکه .دلار.مسکن
    دزدی آشکار سایپا رو می‌بینی و حرف نزنی عمل نکنی
    . اونوقت من ستمدیده در حکومت اسلامی که تو و امثال تو ادعا میکنیدوحکومت میکنید
    ظالم هستین وچه بسا همکاری و همراهی با سایپا وامثالهم

    یک ستمدیده در حکومت اسلامی

  19. احمد گفته:

    حرفی برای گفتن نیست دو عدد کوییک R بهمن 98 ثبت نام کردم الان باید 200 میلیون جور کنم
    هیچ حرفی برای گفتن نیست.
    خاک تو سرم که سرمایه مو اینجا گذاشتم خودرو بورس دلار طلا همش دست خودشونه خدا لعنتتون کنه صدای ما به جای نرسید ولی روزی خواهد رسید از آنچه که کرده آید پشیمان خواهید شد .

  20. کیان گفته:

    مملکت انگاری صاحب نداره که سایپا داره قیمت کارخانه رو گرون تر کرده کوییک باید 100 میلیون باشه

  21. حسین گفته:

    نظر من اینه کسانیکه ماشین ندارن، فعلا که کروناس و مسافرت هم نمیشه رفت، اینها هم اگه هجوم مردم رو برای ثبت نام نبینن، مجبورن کوتاه بیان،صددرصد.
    ولی کسانیکه برای حفظ سرمایشون میان تو ثبت نام خودرو و ترافیک درست میکنن، احمق های نامردی هستن که علنا دارن به مردم ملت خودشون ضربه میزنن، عین خیانته.تو رو خدا سه ماه تو این سایت های قرعه کشی دو کمپانی دزد ثبت نام نکنید.

  22. حسن گفته:

    بنظر من اونای که ثبت نام کردن کوییک تکمیل وجه نکنند. من تحویل فروردین ۱۴۰۰ هست منتها به هیچ عنوان تکمیل وجه نمی کنم . پولم هم پس بگیرم بهتر اینه که مابقیش به حلقوم اینا بدم . حداقل نمیان بگن ماشین رو عوض کنید .

  23. M گفته:

    الهی خدا به زمین گرم بزنتشون . ۴۰ م ت یکسال پیش دادیم سودشو خوردن الان باید اندازه قیمت بازار شایدم بیشتر برا ماشین پول بدیم ‌.

  24. سعادت گفته:

    امیدوارم کل کارخونه سایپا یک شبه دود بشه آه این مردم به نتیجه برسه لعنت به این مملکت بی صاحاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز