پیش فروش رانا پلاس و 4 محصول دیگر ایران خودرو از فردا

لست سکند

گروه صنعتی ایران خودرو از فردا چهارشنبه 14 مهرماه 1400 مرحله جدیدی از پیش فروش محصولات خود شامل رانا پلاس، پژو 207 پانوراما( سقف شیشه ای) دنده دستی، سمند سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتومات را آغاز می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید

به گزارش کاماپرس، بازار خودرو بعد از فروکش کردن تب و تابی که بر اثر احتمال آزادسازی واردات خودروی خارجی در بازار ایجاد شده و موجب کاهش قیمت ها در این بازار شده بود دوباره سیر صعودی گرفته است و در این شرایط پیش فروش خودرو توسط دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران – سایپا و ایران خودرو – می تواند به کاهش التهاب در این بازار کمک کند.

پیش فروش 4 پلاس + 1

در این طرح که از فردا چهارشنبه توسط گروه صنعتی ایران خودرو به اجرا درمی آید پیش فروش 5 محصول این شرکت شامل؛ رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی ، دنا پلاس تورو شارژ اتومات و پژو ۲۰۷ دستی پانوراما(سقف شیشه ای) در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

4 خودرو عرضه شده در این پیش‌فروش پسوند پلاس را با خود یدک می کشند و تنها پژو 207 پانوراما پلاس نیست. ضمنا قیمت مصوب کارخانه تمام خودروهای عرضه شده در این پیش فروش در مقطع زمانی کنونی بالای 200 میلیون تومان است و تنها قیمت مصوب کارخانه رانا پلاس در حال حاضر زیر 200 میلیون تومان است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم و مرتبط حوزه خودرو را بخوانید:

پیش فروش برخلاف نیاز بازار

ایران خودرو در حالی پیش‌فروش جدید خود را از فردا استارت می زند که بازار تشنه پیش فروش‌هایی با مدت تحویل کوتاه است و پیش فروش های بلند مدت نمی تواند اثر چندانی بر قیمت ها داشته باشد.

با این حال پیش‌فروش جدید ایران خودرو با موعد تحویل کوتاه مدت – حداکثر سه ماهه – نیست و خودروهایی که در این پیش‌فروش به متقاضیان عرضه می شود یکسال بعد به منتخبان قرعه کشی تحویل می شود.

موعد تحویل خودرو‌های مذکور به متخبان قرعه کشی، از شهریور 1401 تا مهرماه ۱۴۰۱ خواهد بود و به این ترتیب قابل پیش بینی است که این پیش فروش با استقبالی به مراتب کمتر از پیش‌فروش های کوتاه مدت – فروش فوق العاده – ایران خودرو مواجه شود.

 

ریسک خرید خودرو در پیش فروش های بلند مدت

بررسی شرایط بازار خودرو حکایت از آن دارد که خرید خودرو در پیش‌فروش های بلند مدت با برخی ریسک ها مواجه است. نخستین ریسک تحویل نشدن خودروها در موعد مقرر است که طبق تجربه قبلی وقوع چنین اتفاقی همیشه در پیش‌فروش های خودرو در کشور ما محتمل است.

ریسک مهم دیگر غیرقابل پیش بینی بودن وضعیت بازار خودرو در یکسال آینده و مشخص نبودن شرایط قیمت گذاری در موعد تحویل این خودروها است. در حال حاضر قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می شود اما زمزمه هایی برای کنار گذاشتن این شورا از فرآیند قیمت گذاری به گوش می رسد و به نظر می رسد در بدنه دولت نیز برخی مسئولان حامی تغییر روش قیمت گذاری باشند.

علاوه براین نباید این نکته را فراموش کرد که مجلس با وجود مخالفت دولت و خودروسازان همچنان به دنبال آزادسازی واردات خودرو به صورت مشروط است و اگر این امر نیز محقق شود تاثیر شدیدی بر قیمت خودروهای داخلی خواهد داشت و ریسک دیگری از این محل به پیش خرید کنندگان خودرو وارد می شود.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “پیش فروش رانا پلاس و 4 محصول دیگر ایران خودرو از فردا

  1. کیا گفته:

    قراربود اقای رییسی بیاد یکی از کارهایش ساماندهی به تورم خودرو باشه فعلن که بدترررشده ازقبل ، چرا پژوپارس واس ال ایکس و۲۰۶ و …نمیزارید؟

  2. علیرضا گفته:

    با خودم احد کردم تا موقعی ک ماشین اینقد گرون هستش نخرم حتی اگه پیاده برم و بیام از ماست ک برماست لعنت..

  3. آصف گفته:

    لعنت خدا بر مافیای خودروی ایران . بی شرفها خوب اگر ماشینهاتون رو گرون میکنید ایرادی نیست . چرا عرضه خودروتون رو کم میکنید و باعث تورم بیش از حد میشوید .

  4. مختار گفته:

    قرار بود رئیسی بیاد یخچالامون پر کنه ازمیوه وگوشت ومرغ ،،خیلیا یخچال از پریز کشیدن تا حداقل برق مصرف نکنه!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز