پیش فروش تارا اتوماتیک با پیش پرداخت 192 میلیونی ؛ بخریم یا نه؟

لست سکند

در این که تارا اتوماتیک خودرویی به مراتب با کیفیت تر و به روزتر محصولات کنونی ایران خودرو است شکی نیست اما آیا پیش خرید آن با موعد یکساله و مبلغی حدود 192 میلیون تومان به صرفه است. به عبارت دیگر در پیش فروش تارا اتوماتیک با پیش پرداخت 192 میلیونی شرکت کنیم یا نه؟

به گزارش کاماپرس، خودرویی که پیشتر k132 نامیده می شد مدتی است به نام تارا شناخته می شود و در پیش فروش های قبلی ایران خودرو مدل دنده معمولی یا همان دنده دستی آن به متقاضیان عرضه شده بود.

حالا در جدیدترین پیش فروش بزرگ ترین شرکت خودروسازی ایران ، علاوه بر تارا دنده دستی، پیش فروش تارا اتوماتیک هم برای نخستین بار توسط گروه صنعتی ایران خودرو انجام می‌شود  و پیش پرداخت 192 میلیون و 500 هزار تومانی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

حالا این پرسش برای متقاضیان مصرفی و سرمایه گذاری مطرح است که پیش خرید این خودرو با این مبلغ علی الحساب و موعد تحویل یکساله ، صرفه دارد یا خیر؟

قیمت نهایی تارا اتومات کمتر از 400 میلیون است؟

راز آسمان پایتخت

پاسخ این پرسش برای متقاضیان مصرفی یعنی افرادی که این خودرو را صرفا برای زیرپا بخواهند این است که اگر خصویات فنی و آپشن های تارا اتوماتیک برای شما جذاب است و می توانید با قیمت مصوب نهایی آن که یک سال دیگر قطعی می شود و به باور بسیاری از فعالان بازار قطعا کمتر از 400 میلیون تومان نخواهد بود کنار بیائید، پیش خرید این خودرو منطقی است.

واقعیت این است که در حال حاضر از مشخصات فنی و آپشن های این خودرو اطلاع دقیقی در دست نیست و برای خرید این خودرو با اطلاعات فعلی باید فرد ریسک پذیری باشیم.

ویژگی های فنی تارا اتومات

در مورد این خودرو گفته می شود که از موتور TU5 پلاس با قدرت حدود 110 اسب بخار در دور موتور 6000 و گشتاور    150 نیوتن متر در دور موتور 4800با گیربکس6 سرعته اتومات برخوردار است. حداکثر سرعت این خودرو را 180 کیلومتر بر ساعت تخمین زده اند و وزن آن نیز1190 کیلوگرم برآورد می شود اما در مورد شتاب و میزان مصرف سوخت آن اطلاعات و حتی گمانه زنی نیز نشده است.

متقاضیان سرمایه گذاری یعنی افرادی که این خودرو را به قصد فروش و سود کردن می خواهند باید در مورد روند نرخ دلار در سال آینده ، وضعیت آینده روابط ایران و آمریکا و برجام، تغییرات احتمالی در قانون واردات خودرو و بسیاری پارامترهای پیچیده دیگر ارزیابی های کارشناسی داشته باشند تا بتوانند در مورد پیش خرید این خودرو به تصمیم منطقی برسند.

اخبار مهم امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز