پیش فروش ایران خودرو و سایپا در خرداد 1400 حباب خالی کرد

شرکت کنندگان در پیش فروش ایران خودرو  و سایپا در خرداد 1400 با کاهش قابل توجه سود این پیش فروش ها مواجه شده اند به گونه ای سود برندگان قرعه کشی پژو پارس حدود 40 درصد و سود برندگان قرعه کشی تیبا 2 حدود 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش کاماپرس، بررسی وضعیت بازار خودرو حکایت از آن دارد که ادامه دار شدن روند کاهشی قیمت ها در بازار خودرو – هر چند با برخی نوسان ها و با شیب ملایم – به همراه افزایش قیمت مصوب خودرو در کارخانه با چراغ سبز شواری رقابت، معادله سود و زیان را در بازار خودروهای پرتقاضای داخلی به صورت محسوس تغییر داده است.

شاهد مثال این که برندگان قرعه کشی پژو پارس در پیش فروش ایران خودرو طی اغلب اوقات نیمه دوم سال 1399 سود حدود 130 تا 140 میلیونی به جیب می زدند اما در قرعه کشی اخیر ایران خودرو که هفته قبل برگزار شد سود برندگان پژو پارس کمتر از 100 میلیون تومان بوده است. سود برندگان قرعه کشی تیبا2 نیز از حدود 60 تا 70 میلیون تومان در سال قبل ، به حدود 40 میلیون تومان در قرعه کشی خردادماه امسال سایپا رسیده است.

سقوط  40 درصدی سود دلالان قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

روزنامه «دنیای‌اقتصاد» نیز جدولی مقایسه ای از قیمت کارخانه و بازار خودروهای پرتیراژ داخلی در سال گذشته و امسال منتشر کرده است که این جدول به روشنی نشان می‌دهد میزان اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی در دهه اول خرداد، حدود 40 درصد نسبت به اوایل آبان سال گذشته افت کرده است. به عبارت دیگر سود دلالان شرکت کننده در قرعه کشی های دو خودروساز بزرگ کشور 40 درصد کمتر شده است.

آریاک سفر

این روزنامه برای آینده قیمت ها در بازار خودرو سه پیش بینی انجام داده است که بر اساس یکی از این پیش بینی ها، قیمت ها در این بازار در ماه های پیش روی امسال هم کاهشی خواهد بود.

خلاصه این پیش بینی این است که چند هفته‌ای می‌شود که ایران، اروپا و آمریکا مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای و برجام را در وین آغاز کرده‌اند. اساس این مذاکرات، بازگشت ایران و آمریکا به برجام است، اتفاقی که لغو تحریم‌ها را به دنبال دارد. انتظار می‌رود با لغو تحریم، انتظارات تورمی کاهش چشمگیری را به خود ببیند و این اتفاق، افت قیمت ارز را به دنبال دارد و به تبع آن، بازار خودرو نیز روندی کاهشی را پیش خواهد گرفت، درست مانند روزهای پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز