پیش بینی قیمت طلا در فروردین ۱۴۰۳

لست سکند

قیمت انس طلا در روزهای اخیر در پی تنش های سیاسی و نظامی بین روسیه و اوکراین و همچنین اسراییل و لبنان بالا رفت. اما با توجه به اینکه از نظر تکنیکال محدوده مقاومت ۲۲۰۰ دلار را در پیش دارد فعلا نوسانی خواهد بود.
به گزارش کاماپرس، قیمت انس طلا در هفته نخست فروردین بین محدود ۲ هزار ۱۶۰ دلار تا ۲ هزار ۱۸۰ دلار در نوسان بود. با توجه به اینکه یکبار انس طلا به محدوده ۲۲۰۰ دلار برخورد کرده و وارد اصلاح شده فعلا زیر این مقاومت استراحت خواهد کرد تا بعد از مدتی پتانسیل شکستن مقاومت و حرکت به سمت ۲۳۰۰ دلار پیدا کند.

تعطیلات چطور قیمت دلار را کاهشی کرد؟-کاماپرسدر حال حاضر تشدید درگیری بین روسیه و اوکراین و همچنین اسراییل و لبنان می تواند به ادامه رشد انس طلا کمک کند. از طرف دیگر برخلاف پیش‌بینی بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته هنوز نرخ بهره را کاهش نداده و این به معنای ادامه رکود تورمی در اقتصاد جهانی است.

بیشتر بخوانید: 

راز آسمان پایتخت

در روزهای اخیر قیمت دلار بازار آزاد در ایران یک روند صعودی پیدا کرده و بالای ۶۱ هزار تومان تثبیت شده و به افزایش قیمت طلا در فروردین ماه کمک کرده است.
البته در روز ۶ فروردین ماه با وجود رشد قیمت انس، قیمت طلا در ایران حدود یک درصد کاهش یافت که ناشی از کاهش قیمت دلار بازار آزاد در ایران بود.
با توجه به ادامه رکود تورمی در اقتصاد جهانی و همچنین تشدیدهای سیاسی و نظامی بین بلوک غرب و شرق پیش‌بینی می شود قیمت انس طلا همچنان روند صعودی خود را حفظ کند.
از طرف دیگر سیگنال‌های بازار آزاد حکایت از این دارد که امسال قیمت دلار در ایران در محدوده ۶۰ هزار تومان رو به بالا حرکت خواهد کرد. هرچند هم اکنون حباب سکه بهار آزادی حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حباب ربع سکه حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و همین موضوع کمی ریسک معاملات طلا را بالا می برد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز