پیش بینی دما و بارش ها تا پایان آذر

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با پیش‌بینی دما و بارش  طی آذر ماه، گفت: بارش باران در غالب مناطق کشور تا میانه آذر کمتر از حد نرمال خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، احد وظیفه با اشاره به میزان بارش‌ها طی آبان ماه، بیان کرد: طی آبان نیمی از استان‌های کشور بارش‌های نرمال تا بیش از نرمال و نیمی دیگر بارش‌های زیر نرمال داشتند. میزان بارش در برخی از استان‌ها مانند هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، خراسان شمالی، مازندران، بوشهر و ایلام بیش از حد نرمال و در استان‌هایی همچون آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، البرز، تهران، خراسان رضوی و قزوین زیر حد نرمال ثبت شد.

وضعیت دما و بارش‌ها طی آذر

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران درباره دمای کشور طی آذر ماه، اظهار کرد: دمای هوا طی چند هفته آینده نسبت به میانگین بلندمدت بیشتر شده و پیش‌بینی می‌شود که دما در آذر و زمستان بیش از حد نرمال باشد. در رابطه با بارش پیش‌بینی شده برای آذر ماه نیز خروجی مدل‌های عددی بارش طی این مدت برای مناطق غربی کشور را در شرایط نرمال و برای مناطق شرقی را بیش از نرمال نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته وی، بارش‌ها تا میانه‌های آذرماه در غالب مناطق کشور کمتر از حد نرمال خواهد بود که این مساله بر میانگین بارش تاثیر منفی خواهد داشت. البته برای روزهای پایانی آذر ماه از هم اکنون نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت، اما انتظار این است که وضعیت بارش‌ها بهتر شود.

به نقل از ایسنا، وظیفه در پایان در رابطه با آلودگی هوا در کلانشهرها نیز، گفت: در پی کاهش ناپایداری‌های جوی و دما، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی می‌تواند به آلوده‌تر شدن هوا بینجامد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “پیش بینی دما و بارش ها تا پایان آذر

  1. صاذق گفته:

    دوست عزیز برای مقابله یا خشکسالی چه برنامه ایدارید با پیش،بینی هوا که مشکل حل نمی شود آستین بالا بزن طرحی برنامه ای راه حلی

  2. محمد گفته:

    دوست گرامی اگه من در استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی میکنم،اینجا یک باران یک شبه بیشتر نزد،نمیدانم که این بیش ازحد نرمال را ازکجا آوردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز