پیشنهاد لغو کنکور کارشناسی و ارشد در صورت امکان ناپذیر بودن رعایت پروتکل های بهداشتی

یک عضو هیات رئیسه مجلس پیشنهاد کرد موضوع لغو کنکور کارشناسی و ارشد 99 در صورت امکان ناپذیر بودن رعایت پروتکل های بهداشتی مورد بررسی و تصویب کارگروه متشکل از دولت و مجلس قرار گیرد.

به گزارش کاماپرس، با وجود نگرانی های گسترده از ریسک بالای ابتلای داوطلبان آزمون های دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی ( کنکور  99) به کرونا آزمون دکتری پنجشنبه گذشته برگزار شد.

این آزمون درحالی برگزار شد که مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم و وزارت بهداشت یکصدا بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرده بودند اما بنابه گزارش داوطلبان از حوزه های مختلف آنچه در عمل در بخشی از حوزه های آزمون دکتری اتفاق افتاد با دستورالعمل های بهداشتی فاصله زیادی داشت.

کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد مخاطره انگیزتر است

در آخرین تحول یک عضو هیات رییسه مجلس پیشنهاد کرد هیاتی متشکل از دولت و مجلس موضوع برگزاری کنکور سراسری را بررسی کنند و اگر امکان رعایت پروتکل‌ها وجود ندارد، برای لغو کنکور تصمیم بگیرند.

آریاک سفر

مطالب مرتبط را بخوانید:

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این ادعا که پروتکل‌های بهداشتی برای عدم شیوع ویروس کرونا در آزمون دکتری رعایت نشده، اظهار کرد: برگزاری کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و مخصوصا کارشناسی بسیار متفاوت از مقطع دکتری است چرا که حضور داوطلبان در دو کنکور ارشد و کارشناسی میلیونی است و به همین دلیل خطر گسترش بیماری بسیار بالاتر از مقطع دکتری است.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود هیاتی متشکل از دولت و مجلس موضوع را بررسی کرده و اگر امکان رعایت پروتکل‌ها وجود ندارد، بهتر است کنکور لغو شود چرا که سلامت فرزندانمان از هر موضوع دیگری مهمتر است.

این عضو هیات رییسه مجلس یادآور شد: طی همین هفته رایزنی‌ها را در درون و بیرون مجلس ادامه خواهیم داد و اگر ببینیم امکان رعایت پروتکل‌ها وجود ندارد، تصمیم مناسب را اتخاذ خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

14 دیدگاه برای “پیشنهاد لغو کنکور کارشناسی و ارشد در صورت امکان ناپذیر بودن رعایت پروتکل های بهداشتی

  1. ناشناس گفته:

    تورو خدا کنکورو به تعویق بندازین اولش مخالف بودم ولی وقتی ازمون دکتری به این شکل برگزار شدو پر از تقلب موافق تعویقم نکنین به خدا حقمون ضایع میشه

  2. لادن گفته:

    با سلام.دربرگزاری کنکورها فکری به حال افراد عینکی شده که با ماسک چگونه به سوالات پاسخ دهند چون شیشه عینکشان بخار میکند.

  3. یه نابینا گفته:

    پوووف معلوم نیست کی میخوان بالاخره رایزنی کنن کی به نتیجه برسن
    آخه پس فردا کارت ورود به جلسه باید بگیریم اگه قراره ارشد برگزار بشه

  4. داریوش گفته:

    کنکور دکتری برگزار شد وپروتکل ها هم خوب مراعات شده بودکسی که دم از حذف کنکور می زند چه تضمین می دهد که کرونا ازبین خواهد رفت ؟ووضع بدتر ازاین نخواهد شد؟ چه جوابی برای 1400000داوطلبین کنکور دارد که با این کارها با سرنوشت آنها بازی می کنن؟ کرونا هست وباید با ان زندگی کرد این آقایون و خانم های نمایندها بجای این حرف ها قیمت دلار را بیارین پایین جلوی تورم را بگیرن برای جوان ها کار ایجااد کنن عرضه انجام چنین کارهایی را ندارن هی لایه بازیدر میارن

    • Mahmoodi گفته:

      شما داوطلب کنکور دکتری بودین؟اگر بودین میشه بگید که ایا کسی هم میتونست گوشی سر جلسه ببره یا کسی هم‌بود که رعایت نکرده باشه پروتکل ها رو؟

  5. حمید گفته:

    امیدواریم تو این شرایط افتضاح بیماری ک مردم دارن مثل برگ پاییز میریزن فکری ب حال جوونای مملکتمون بکنین…

    منطقیه که بین بد و بدتر بد رو انتخاب کنیم… بدیهیه که ب تعویق افتادن تحصیل، اندازه یه نیمسال تحصیلی خیلی جبران پذیر تره تا مبتلا شدن و به خطر افتادن جون اینهمه جوون و خونواده هاشون

    شمارو خدا زحمات کادر پزشکی و خونواده هایی که اینهمه وقت قرنطینه رو تحمل کردن ب باد ندین!!!
    خیلی از این جوونا خونواده هایی دارن که در مقابل بیماری آسیب پذیر ترن!
    اخه تحصیل به چه قیمت؟؟؟داغدار شدن مردم؟
    بنده و خیلیای دیگه تو اینهمه فرصت که بوده آمادگی کامل داریم برای کنکور! اما طبیعتا باید زنده بمونیم زندگی کنیم و داغدار عزیزانمون نباشیم تا بتونیم ب تحصیل ادامه بدیم!!
    یاعلی…

  6. ft گفته:

    برای نجات جان هزاران جوان مملکت کنکور را تعطیل کنید. در آزمون دکترا همه پروتکلها اجرا نشد.وقتی در همه دنیا گرد همائیها و مراسمات رسمی تعطیل شده برگزاری کنکور چه معنی میده.شاید هم ما تافته جدا بافته ایم یا شاید ویروس به جلسه کنکور در ایران سرایت نمیکنه چون استرس به اندازه کافی وجود داره!!!!!!!!!!!!!

  7. نگین گفته:

    حرف نزنین باااااید عقب بیفته من خودم مطمئنم امسال قبولم ولی شنیدم به خاطر نگشتن بچه ها کلیییییتتو ازمون دکتری تقلب کردن باید عقب بیفتا تا جایی که کرونا خیلی کم بشه کا بتونن بچه ها رو بگردن واسه امتحان نهایی هم حوزه ما همه گوشی اوورده بودن بی عدالیته تعویق کنکور

  8. mahsa گفته:

    چی ازتون کم میشه اگه امسال از سالای قبل متفاوت دانشجو پذیرش کنین شما که دارین حرف از برداشتن کنکور درسالای دیگه میکنین چرا الان که ضروریه این کارو نمیکنین؟؟
    بااینکه مشخص شده پروتکل ها تو ازمون دکتری رعایت نشده بازم وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش اصرار دارن که داوطلبان راضی بودن اخه شما از خدا نمیرسی؟؟؟
    #لغو_کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز