پیشنهاد جدید دولت به کارفرمایان برای خانه دار کردن کارگران

لست سکند

معاون وزیر راه و شهرسازی با ارائه پیشنهاد جدید از جمله پرداخت وام ، تامین زمین و تخفیف عوارض ساخت و ساز از کارفرمایان خواست به اجرای پروژه خانه دار شدن کارگران کمک کنند.

به گزارش کاماپرس، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهر سازی اعلام کرد دولت در طرح مسکن اقدام ملی آمادگی این را دارد تا با دادن امتیازاتی به کارفرمایان مثل تسهیلات، تامین زمین و تخفیفات در عوارض، زمینه را برای خانه دار شدن کارگران فراهم کنند. او از همه کارفرمایان بخش خصوصی و دولتی درخواست کرد در اجرا این پروژه به وزارت راه و شهرسازی کمک کنند.

معاون امور مسکن و ساختمان از کلنگ زنی اولین پروژه مسکن کارگری خبر داد و گفت:« فردا اولین پروژه در شهر جدید ایوانکی کلنگ زنی می‌شود.»

مشکلی برای اجرای پروژه مسکن کارگران نداریم

راز آسمان پایتخت

محمودزاده درباره آخرین وضعیت مسکن کارگری در پروژه اقدام ملی به ایلنا گفت:« احداث مسکن کارگران را از دو طریق دنبال می‌کنیم. اول اینکه در این باره تفاهمنامه‌ای با وزارت تعاون و کار منعقد کردیم و به زودی این وزارتخانه پکیج‌های حمایتی که در خصوص مسکن کارگران را اعلام می‌کند. همچنین موضوع دیگر مشارکتی است که با اتاق تعاون و شهرک‌های صنعتی دنبال می‌کنیم مبنی بر اینکه در محورهایی که قطب‌های کارگری هستند و متقاضی در این مناطق وجود دارد، واحدهای مسکونی ساخته شود و در حال حاضر در این حوزه اقداماتی انجام شده و تعاونی‌های کارگری توسط اتاق تعاون شکل گرفته‌اند و زمینه خرید و واگذاری اراضی مورد نیاز فراهم شده است.

محمود زاده در پایان اعلام کرد:« در مناطقی که دولت و وزارت راه و شهرسازی زمین دارد، هیچ مشکلی برای اجرای پروژه مسکن برای کارگران نداریم و امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و کارفرمایان هر چه کارگران هر چه زودتر صاحبخانه شوند. »

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پیشنهاد جدید دولت به کارفرمایان برای خانه دار کردن کارگران

  1. نادر.زارعی گفته:

    سلام من کارگر خدماتی یک اداره هستم بخدا مگر شما برای ادارات نامه بنویسید که اقدام بکنند وگر نه پشت گوش میندازند .و یا مثل مسکن مهر به یکی دو نفر کارمند رسمی میسپارند و انها هم اولین امتیاز را خودشون بعد فک و فامیلهاشون میدن بدون اینکه کسی ازشون سوال جواب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز