پژو 405 SLX  به پایان خط رسید؛ شیر پیر ایران خودرو ارزان می‌شود؟

لست سکند

برخی کانال ها و شبکه های اجتماعی تخصصی خودرو در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر قریب الوقوع بودن توقف تولید پژو 405 SLX  منتشر کرده اند و به این ترتیب این پرسش مطرح است که آیا قیمت این خودرو با توقف تولید در بازار رو به کاهش خواهد گذاشت؟

به گزارش کاماپرس، ابتدای سالجاری بود که مدیران گروه صنعتی ایران خودرو خبر از توقف تولید پژو 405 جی ال ایکس، که به پژو 405 بنزینی هم معروف است ، دادند. اما مدل دیگری از این خودرو با موتور TU5 به نام پژو 405 SLX کماکان به حیات خود در خط تولید ایران خودرو ادامه داد.

حالا برخی کانال‌های تخصصی خودرو خبر از توقف قریب الوقوع تولید پژو 405 SLX در شرکت ایران خودرو می دهند. کانال اخبار روز خودرو در این باره نوشته است؛ براساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده تولید خودروی پژو 405 SLX نیز به آخر رسیده و فقط به اندازه تولید 200 دستگاه از این محصول قطعات در خط تولید باقی مانده است. تولید این تعداد خودرو نیز در طی اولین هفته کاری پس از تعطیلات نوروزی به به اتمام می رسد.

این کانال در ادامه نوشته است؛ خودروی پژو 405 SLX یکی از خودروهای – نسبتا – ارزان و پر طرفدار تولیدی ایران خودرو بود که نسخه به روز شده پژو 405 GLX محسوب می گردید و در بازار نیز طرفداران خاص خود را داشت.

به نوشته کانال اخبار روز خودرو، گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد به زودی خودروی جدیدی را در خط تولید خراسان جایگزین این محصول کند.

راز آسمان پایتخت

واکنش بازار به توقف تولید پژو 405 چه خواهد بود؟

به نظر می رسد توقف تولید پژو 405 SLX به دو صورت روی بازار این محصول اثرگذار خواهد بود. اول این که توقف تولید هر خودرو بازار آن خودرو را از رونق دور می کند و متقاضیان آن خودرو را کاهش می دهد و قیمت چنین خودروهایی در بازار معمولا با کاهش قیمت روبرو می شود.

از سوی دیگر، در ایران این اتفاق را شاهد بوده ایم که با توقف تولید یک خودرو در برخی موارد قیمت آن خودرو در بازار افزایش پیدا کرده است چرا که تقاضای آن خودرو کاهش نیافته است. این موضوع را در مورد خودروی پراید هاچ بک شاهد بوده ایم.

البته کانال اخبار روز خودرو خاطرنشان کرده است که  ایران خودرو به منظور کنترل بازار، تعداد زیادی از این خودرو تولید و در پارکینگ ها نگهداری کرده تا در فروش های فوق العاده سال جدید به مشتریان واگذار گردد.

شایان ذکر است ایران خودرو هنوز واکنش رسمی به اخبار و زمزمه های توقف تولید این محصول خود نشان نداده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “پژو 405 SLX  به پایان خط رسید؛ شیر پیر ایران خودرو ارزان می‌شود؟

  1. ایمان گفته:

    سلام چرا می خواهین ۴۰۵ SLXاز رده خارج کنید اون که بهترین ماشینه لطفا این کار نکیند

  2. اکبر گفته:

    سلام
    من هم با دوستان موافقم
    5 ساله که با این ماشین این ور و اون ور میرم
    آن قدر خوب بوده که چندتا از همسایه هامون هم اس ال ایکس خریدند.
    یک سرو گردن از تمام مدل های پژوبهتره
    باید این مدل رو نگه دارند.

  3. جعفر گفته:

    شخصاماشینهای مختلفی سوارشدم وداشتم ۴۰۵جی ال ایکسشم اشتباه محض بودش توقفش چه برسه به ای ال ایکسش ۴۰۵ پرشیاو۲۰۶ وخانواده این ماشینهاازجمله ۲۰۷ ازدناپلاس وشاهین وتارا بهترهستش راننده حرفه ای باشی متوجه میشی که به عنوان مثال میتونم ۲۵دقیقه معایب ازدنابراتون توضیح بدم چه برسه به شاهینی که موتورنداره.شاهین تاراودنافقط توصافی عالین توپیچ مانورو…. متاسفانه بدردنمی خورند.

  4. جعفر گفته:

    ۴۰۵ازپرشیاهم بهتره فقط پرشیاابشن هاش بروزتره وظاهرش زیباترولی ۴۰۵ اصلالش نمیشه ولی پرشیامواظب نباشی لش میشه،طول وعرض ۴۰۵ دقیااستانداردتروبهترازپرشیاست،بخاطرهمین توی دورزدن ولایی کشیدن بهتره بخاطرهمین تورالی ازش استفاده می کنندولی پرشیافقط تودرگ ازش استفاده می کنند،ازهمه مهم ترتست تصادف پرشیابدتراز۴۰۵هستش بااینکه ۱۰۰کیلوسنگین تره تقریبا،باپرشیاتودوربرگردون بخای دوربزنی دورت بزرگترازپژو۴۰۵درمیادیاکلابخای یه دورجمع جوربزنی دورت بیشتراز۴۰۵درمیاد،خرج پرشیاتقریبا۳برابر۴۰۵هستش هم لوازمش گرونتره هم زودترلوازمش خراب میشه نصبت ب ۴۰۵،اماباکلاس تره چون ظاهرش قشنگ تره به شخصی که جفتش سوارشده یاحداقل ۲سال زیرپاش بوده بپرسی میگه ۴۰۵بهتره ولی من اگه جفتش بزارن جلوم پرشیابرمیدارم چون اگه یه مجلس بخوام برم مثلاعروسی اون باکلاس تره میون مردم میگن پرشیاداره ولی ۴۰۵داشته باشی کسی نمیگه اوووو ۴۰۵داره،موتورجفتشون یکیه ولی ۴۰۵ موتورش به بدنه زوره وشتاب بیشتری داره توچندتاتست کردم وشتاب گرفتم ولی پرشیافقط موتورزانتیا مابقیش مفت نمی ارزه،۴۰۵ توخاکی ازپرشیاسرتره توسربالایی پرشیاروقورت میده چون سبک تره ولش نمیشه ولی پرشیاموتورزانتیاکه جریانش فرق میکنه اصلاایران هرچی که خیلی خوبه تولیدش قطع میکنه تابتونه دناوتاراوشاهینش بفروشه الان سمندسورن توربوودناپلاس توربوکه ۱۵۰تاتقریبااسب بخاردارن ۴سری باپرشیاموتورزانتیابندازویابا۴۰۵ بعدچنددورپزشیاو۴۰۵تازه نفسشون بازترمیشه ولی دناویاسمندسورن توربواگه شاتون نزنن که میزنن هیچی نشه صدای متورشون تعقیرمیکنه ویکم تومخی میشه ماشین بدی نیستن برای کسی که استه میره واسته میادهمش بایدمواظب باشی چیزیش نشه مغزت درگیره بادناوماشینهایی ک جدیدزدن بیرونش مردم کشتته ولی توش خودتوکه تومخته باهزینه های بیخودش،۴۰۵ توتمام ماشینهایی که نشستم وهمچنین ۲۰۶تیپ پنج واقعاسلطان هستن وبی نقص بعدش پرشیاموتورزانتیاوخودزانتیاکه هندلینگش عالی ترینه و سلطانه ولی کاریدفعه میشه تست تصادفش نابوده خدابیامرزمیشی،به خدادقت کنین شمابگین خودشرکتم توسایتازدن دناپلاس توربواخرسرعتش ۲۰۵تاست به خدامن باساینا۲۰۰تاپرکردم چه برسه به ۴۰۵،اینایی که ۴۰۵تولیدش متوقف کردن اخه یه سوال ازخودشون نپرسیدن که ماهرچی ساختیم ازروهمین ۴۰۵بوده ازروحالت بدنش کپی کردیم.

  5. یحیی گفته:

    سلام پژو 405 slx توقف نشده اینقدر خریدار زیاد بود که تولید میکنن میدن دلالها میفروشن همین ایران خورو شهر ما میاره آزاد میفرشه مدل 1401 الکی میگن توقف شده از این طرف این حرف رو میزنن از اون طرف میدن دلالها و ایران خودرو ها آزاد میفروشن
    پژو 405 معمولی هم توقف تولید نده هنوز ایرانخودرو داره قیمت میزنه براش
    همه این حرف ها الکی هست

  6. ایمان یوسفی گفته:

    والا بقران 405نامردی که از رده خارج بشه بهترین ماشینه از دنا و سمند و تارا و شاهین خیلی بهترهست لطفا از رد خارج نکیند التماس میکنم 405از رده خارخ نکنید

  7. امراله گفته:

    درود. من ۶سال slx سوار شدم یک ریال خرج نکردم ۲۰۰ راحت میرفت چون موتور سبک است فشار نمیاد سرپیچ نیز راحت دور میزنه حيف است که از رده خارج بشه البته میخوان آشغال هایی که مثل تارا و یا شاهین وسورن وغیره رو بفروشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز