پراید و تیبا در سال 1400 با چند میلیون تومان بیمه می‌شوند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با افزایش قابل توجه نرخ دیه در سال آینده که اخیرا توسط قوه قضائیه اعلام شد حالا سوال بسیاری از مردم – اقشار کم درآمدی که ارزان ترین خودروها مثل پراید و تیبا به آنها تعلق دارد – این است که بیمه پراید و تیبا در سال 1400 چقدر تمام می شود؟

به گزارش کاماپرس، گران شدن بیمه شخص ثالث در سال های اخیر مشکلی است که گریبان گیر طبقه کم درآمد شده است. این اقشار که با سختی فراوان از پس مشکلات و هزینه های خودروهای ارزان قیمت خود – که اغلب پراید است – بر می آیند هر سال به تناسب افزایش دیه باید مبلغ بیشتری را هم برای بیمه شخص ثالث هزینه کنند.

در واقع مهم ترین سوال برای آنها در حوزه بیمه خودرو این است که بیمه پراید در سال 1400 چقدر خرج روی دست صاحبان این خودرو می گذارد؟ روزنامه هفت صبح در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛

تعیین رقم ۴۸۰ میلیون برای نرخ دیه در سال ۱۴۰۰ برای صاحبان خودروها از نظر تاثیر نرخ دیه بر قیمت بیمه شخص ثالث حائز اهمیت است.  این عدد متعلق به ماه های غیر حرام است و در ماه‌های حرام یعنی ذی القعده، ذی الحجه ، محرم و رجب این عدد به ۶۴۰ میلیون تومان می‌رسد. سال ۹۹ نرخ دیه در ماه‌های غیرحرام ۳۳۰ میلیون تومان بود. عده ای پیش بینی می کنند با اعلام نرخ دیه سال جدید باید نگران افزایش حق بیمه شخص ثالث خودروها باشیم.

قیمت بیمه پراید و تیبا به 3 میلیون می رسد

راز آسمان پایتخت

قیمت بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ هر چه باشد نگران کننده خواهد بود چون در خوشبینانه‌ترین حالت با افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی، حق بیمه پراید و تیبا که سال قبل حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود امسال به حدود سه میلیون تومان خواهد رسید.

شتر ارزان مبنای نرخ دیه!

مبنای تعیین نرخ دیه قیمت شتر است. با وجود هشدارهای کارشناسان صنعت بیمه به نظر می‌رسد قوه قضاییه هم تا حدودی قیمت شتر و و در نتیجه نرخ دیه را دست پایین گرفته است. دیه معادل قیمت حدود ۱۰۰ شتر است بنابراین در دیه ۴۸۰ میلیون تومانی امسال قیمت هر شتر ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است .

به هر حال شورای عالی بیمه امروز قرار است در جلسه نظر نهایی خود را درباره نرخ بیمه شخص ثالث اعلام کند و طبق پیش‌بینی‌ها نرخ بیمه شخص ثالث با برای سال ۱۴۰۰ با افزایش ۴۵ درصدی مواجه خواهد شد.

بر اساس آخرین اخبار شواری عالی بیمه با افزایش 37 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث موافقت کرده است( این خبر به روزرسانی شد)

 

اخبار مرتبط:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز