پژو 308 جدید با ظاهر زیباتر و قیمت ارزان‌تر رونمایی شد + عکس

لست سکند

خودروساز فرانسوی از نسل جدید پژو ۳۰۸ با ظاهری زیباتر و البته قیمت ارزان تر، رونمایی کرد.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان خودرو معتقدند پژو ۳۰۸ جدید با تغییرانت ظاهری و فنی که دارد می تواند رقیب تاز نفسی برای خودروهای پرطرفداری مثل گلف و فورد فوکس باشد. خودرو جدید به دلیل کاهش وزن ۱۴۰ کیلوگرمی، مصرف سوخت کمتری دارد.

این خودرو یک موتور ۱.۶ لیتری و ۱۱۵ اسب بخار توان دارد. البته در مدل جی تی این خودرو توان خودرو تا ۲۰۲ اسب بخار نیز افزایش پیدا می کند.

خودرو ۳۰۸ جدید یک صفحه نمایش ۹.۷ اینچی دارد که جایگزین کنسول مرکزی مدل قدیمی شده است. این صفحه نمایش به راننده این امکان را می دهد که از طریق آن سیستم تهیه هوا، سیستم جهت یابی و سیستم پخش صوت و تصویر را کنترل کند. قیمت پایه این خودرو از رقیب اصلی آن یعنی فولکس واگن گلف، ، حدود ۳۰۰۰ پوند ارزان تر است.

همچنین با توجه به تولید ۹۵گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر پیمایش مسیر، مالکان خودرو می توانند از معافیت عوارض جاده ای در سطح اتحادیه اروپا استفاده کنند. این میزان تولید کربن دی اکسید در مدل جی تی از این هم کمتر و معادل ۸۲ گرم در هر کیلومتر است.

راز آسمان پایتخت

زیباتر و ارزان‌تر اما ضعیف‌تر

مدل های مختلف این خودرو بین ۲۰ هزار ۹۰۰ پوند تا ۳۰ هزار و ۴۸۰ پوند قیمت دارد ( به جز مدل پایه که ۱۵ هزار پوند قیمت دارد).
به گزارش ایسنا، از جمله مزایای این خودرو در مقایسه با مدل های مشابه این کلاس یعنی گلف و فوکوس، خودروی ۳۰۸ راحتی و زیبایی ظاهری بیشتری دارد اما از جمله معایب آن در مقایسه با دو خودروی دیگر می توان به قدرت موتور کمتر، استفاده از ویژگی های آیرودینامیکی کمتر در طراحی بدنه و همچنین سیستم تعلیق ضعیف تر اشاره کرد که می تواند در مسیرهای بین شهری مشکل آفرین باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز