پژو پارس بخریم یا برلیانس H230 ؟

پژو پارس در حال حاضر یکی از محبوب ترین خودروهای ایران خودروست. برلیانس هم با ظاهر جوان پسندی که دارد در یکی دو سال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است.اما خرید کدام یک از این سدان ها به نفع خریدار است؟

به گزارش کاماپرس، پژو پارس نزدیک ۲۰ سال است که در بازار خودرو عرضه می شود، اما برلیانس سدان اقتصادی چینی از سال 1395 روی خط مونتاژ شرکت سایپا آمد و فروش آن در دو نسخه گیربکس دستی و اتوماتیک آغاز شد. هر دو این خودروها با قابلیتهای فنی و ظاهری که دارند توانسته اند سهم مناسبی از بازار را به دست بیاروند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

پژو پارس زیباتر است یا برلیانس؟

طراحی پژو پارس به حدود ۲۰ سال پیش باز می گردد، به همین دلیل شاید کمی ظاهر قدیمی داشته باشد. با نگاه‌کردن به خطوط بدنه پژو پارس متوجه خواهيد شد که طرح کلي بدنه اين خودرو کاملا قديمي شده‌ است و اثر چنداني از المان‌هاي به‌روز در آن به چشم نمي‌خورد. اما از هماهنگي بسيار خوب طراحي اجزاي مختلف بدنه نمی توان گذشت.

آریاک سفر

در مقابل، طراحي ظاهري برليانس H230 به‌وضوح نسبت به پژو پارس جوان‌تر به نظر مي‌رسد و جديدتر بودن آن با نگاه‌کردن به نحوه طراحي اجزايی مثل سپرها، دستگيره درب‌ها و آينه‌هاي جانبي کاملا مشهود است. اما هميشه به‌روزتر بودن به معناي زيباتر بودن نيست. در واقع، طراحي ظاهري برليانس H230 برخلاف پژو پارس، چندان هماهنگ نيست.

پژو پارس قوی تر است یا برلیانس ؟

پژو پارس سال، از پیشرانه معروف و قدیمی XU7 استفاده می‌کند. این پیشرانه 1/8 لیتری 8 سوپاپ حداکثر قدرت 100 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 153 نیوتن‌متر را تولید می‌کند و به یک گیربکس 5 سرعته دستی متصل می‌شود. پژو پارس با این مجموعه فنی، شتاب صفر تا صد رسمی 11 ثانیه را دارد؛ و برای طی‌کردن هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی با این پژو پرطرفدار نیز احتیاج به 9/1 لیتر سوخت است.

قلب تپنده برليانس H230 نيز يک نمونه 1/5 ليتري 16 سوپاپ است. اين پيشرانه با کد شناسايي BM15L، حداکثر قدرت 103 اسب بخار و حداکثر گشتاور 138 نيوتن‌متر را توليد مي‌کند و به يک گيربکس 5 سرعته دستي متصل مي‌شود. مصرف سوخت ترکيبي و شتاب صفرتاصد رسمي اين سدان اقتصادي چيني با اين مجموعه فني نيز به ترتيب برابر با 6/4 ليتر در هر صد کيلومتر و 12/6 ثانيه است.

کدام خودرو ایمن تر است؟

در زمینه تجهیزات هر دو خودرو حداقل تجهیزات ایمنی را براساس آخرین استانداردهای کشور ارائه می‌کنند. این تجهیزات شامل ترمزهای دیسکی در محور جلو و کاسه‌ای در محور عقب مجهز به سیستم‌های ABS+EBD به همراه 2 عدد ایربگ می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در زمینه تست‌های ایمنی نیز متأسفانه هیچ تست ایمنی رسمی از پژو پارس منتشر نشده است؛ اما برلیانس H230 در سال 2013 توسط موسسه چینی C-Ncap تحت تست ایمنی قرار گرفته است و موفق به کسب 5 ستاره ایمنی (امتیاز کامل) شده است.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز