پژوپارس تی یو 5 بخریم یا شاهین اتومات؟ + قیمت فروردین 1403

در حال حاضر دو خودروی پژو پارس تی یو 5 و شاهین اتومات در بازار تفاوت قیمت چندانی ندارند. مقایسه فنی این دو خودرو نیز نشان می‌دهد که تنها برتری شاهین، اتومات بودن است.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر بازار خودرو هیجانی است و ملاک قیمت گذاری خودروها چندان مبتنی بر واقعیت نیست. با این حال افرادی که قصد خرید خودرو برای مصرف شخصی دارند می‌توانند با مقایسه ویژگی خودروها گزینه مناسب را انتخاب کنند.

قیمت جدید خودرو شاهین اتوماتیک در سامانه یکپارچه اعلام شد-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

قیمت روز خودرو شاهین اتومات و پژوپارس تی یو 5

در حال حاضر قیمت خودروی شاهین اتوماتیک در بازار آزاد در محدوده بین 850 تا 880 میلیون تومان معامله می‌شود و خودروی نزدیک به این قیمت در بازار پژوپارس تی یو فایو است. خودروی پژو هر چند نزدیک به 24 سال در بازار ایران سابقه دارد و به نوعی طراحی آن قدیمی شده، اما همچنان جزو خودروهای محبوب بازار محسوب می‌شود. به همین دلیل قیمت آن نزدیک به خودروهای روز مانند شاهین است.

راز آسمان پایتخت

در این گزارش به مقایسه فنی و آپشن‌های دو خودرو پرداخته شده است.

مقایسه ویژگی های فنی

باید توجه داشت که در حال حاضر سازمان استاندارد اعلام کرده که باید تولید پژو پارس متوقف شود. اما به دلیل اینکه ایران‌خودرو تعهدات معوقه برای این خودرو دارد فعلا تولید آن ادامه یافته است. از نظر فنی این خودرو با موتوری 1.6 لیتری، با گیربکس 5 دنده حدود 105 اسب بخار قدرت ایجاد می‌کند. در مقابل شاهین اتومات با موتوری به حجم 1497، قدرتی معادل 109 اسب بخار و گشتاوری 178 نیوتن متری تولید می‌کند.

همچنین پژو پارس با گشتاور 142 نیوتن متری می‌تواند حداکثر سرعت خود را به 190 کیلومتر برساند. خودرو شاهین اتومات نیز از نظر حداکثر سرعت عملکردی مشابه پژو پارس دارد. از نظر شتاب نیز دو خودرو پژو پارس و شاهین حداکثر شتابی 13.2 ثانیه ای دارند.

مصرف سوخت پژو پارس 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. با وجود اینکه خودرویی قدیمی محسوب می‌شود اما مصرف سوخت آن با خودروهای روز برابری می‌کند. در حال حاضر خودروی شاهین اتومات نیز به ازای هر 100 کیلومتر حدود 7.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند که عملکردی ضعیف‌تر نسبت به پژو پارس محسوب می‌شود.

مهمترین آپشن‌های این خودرو کنترل کروز، سنسور عقب، سنسور باران، سنسور باد تایر، ترمز ضد قفل، اتولایت، دوربین عقب و ایربگ سرنشین‌های جلو هستند. در مقابل خودروی شاهین دارای آپشن‌هایی مانند کنترل کروز، مانیتور 10 اینچی، سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکتی در سربالایی، دکمه تنظیم نمایشگر، رینگ آلومیننیومی، دی لایت و … است.

در حال حاضر مقایسه این دو خودرو نشان می‌دهد که از نظر فنی تفاوت چندانی ندارند و تنها برتری شاهین نسبت به پژو پارس اتومات بودن آن است. اما از نظر طراحی شاهین نسبت به پژو پارس برتری دارد. البته در طراحی داخلی و کیفیت متریال بکار رفته برای دراشبورد، کناره درها و … تفاوت چندانی بین این دو خودرو وجود ندارد. به همین دلیل است که در بازار آزاد تفاوت قیمت چندان زیادی ندارند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز