پنج‌شنبه تهران تعطیل است؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پنج‌شنبه اولین روز بعد از تعطیلات روزه رسمی چهارروزه ابتدای سال 1400 است و پرسشی که اکنون برای برخی شهروندان تهرانی مطرح شده این است که بانک ها، اداره ها و سازمان های دولتی و شرکت های بخش خصوصی پایتخت در این روز چه وضعیتی خواهند داشت؟

به گزارش کاماپرس، سال 1400 به صورتی آغاز شد که روز تحویل سال یعنی 30 اسفند 1399 به ابتدای هفته – روز شنبه – افتاد و در نتیجه تعطیل شد. تعطیلات رسمی آغاز بهار نیز به صورت متوالی 4 روز بعد را به خود اختصاص داد. اولین روز غیر تعطیل بعد از این تعطیلات رسمی، پنجشنبه 5 فرودین 1400 است اما این روز هم بسیاری از اداره ها و سازمان ها و کسب وکارها تعطیل هستند.

پرسشی که اکنون برای برخی شهروندان تهرانی مطرح شده این است که بانک ها، اداره جات دولتی و شرکت های بخش خصوصی پایتخت در این روز چه وضعیتی خواهند داشت؟

بانک ها پنج‌شنبه تعطیل نیستند

در مورد بانک ها باید گفت طبق اعلام قبلی بانک ها روز پنجشنبه 5 فروردین ماه باز هستند و ساعت کار آنها طبق روال روزهای پنجشنبه است. این امر شامل تمام بانک ها است و همه بانک های دولتی و خصوصی را شامل می شود. برای مثال اگر بازنشسته هستید و در شعب بانک رفاه کاری دارید تا ظهر پنجشنبه – حدود ساعت 13 – می توانید به شعبه مورد نظر مراجعه کنید.

راز آسمان پایتخت

توضیح ضروری دیگر این که بانک ها در روزهای پنجشنبه به صورت تمام وقت فعالیت ندارند و برخی بانک ها تا ساعت 13 و برخی دیگر تا ساعت 13 و 30 دقیقه به مراجعان سرویس‎‌دهی می کنند. ضمنا فراموش نکنید که اگر چکی بعد از ساعت 12 روز 28 اسفند 1399 به حساب شما خوابانده شده باشد ، پنجشنبه 5 فروردین مبلغ چک به حساب شما خواهد نشست.

اخبار مهم را بخوانید:

اداره ها و سازمان های دولتی و دادگاه ها پنج‌شنبه تعطیل‌اند

اگر کار شما به اداره های دولتی مرتبط است باید بدانید شرکت ها تحت پوشش دولت، سازمان های دولتی و وزارتخانه ها این پنجشنبه نیز مثل سایر پنجشنبه ها تعطیل هستند و مراجعه حضوری به آنها منتفی است. علاوه بر این دادگاه‌ها و دادسراها نیز پنجشنبه 5 فروردین همچون دیگر پنجشنبه های سال تعطیلند. ضمنا دفاتر ثبت اسناد رسمی پنجشنبه تعطیل نیستند و کار نقل و انتقال اسناد را انجام می دهند. شاید برخی از تازه کارها ندانند که بورس تهران هم  این پنجشنبه مثل همه پنجشنبه های دیگر سال تعطیل است.

شرکت های بخش خصوصی تعطیل نیستند

در نظر داشته باشید اغلب شرکت های خصوصی بعد از پایان تعطیلات رسمی ابتدای بهار ، پنجشنبه 5 فروردین ماه را اولین روز کاری خود اعلام کرده اند و تعطیل نیستند. البته ممکن است برخی از شرکت های خصوصی این روز را هم تعطیل کرده باشند و یا ساعت کاری آنها با روز عادی کاری متفاوت باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز