پروفیل سنگین چگونه ساخته می‌ شود؟

پروفیل-کاماپرس
لست سکند

پروفیل سنگین به عنوان یکی از تجهیزات تخصصی و کاربردی در بسیاری از صنایع، از ورق سیاه تولید می‌شود که ابعاد و ضخامت بیشتری نسبت به سایر ورق‌های فولادی دارد و در مقایسه با پروفیل‌های ساختمانی، ابعاد بزرگ‌تری دارد و استحکام زیاد آن‌ باعث می‌شود که در برابر انواع آسیب‌ها و ضربات احتمالی دوام زیادی داشته باشد. بیشترین کاربرد این نوع پروفیل در صنایع نظامی، ساخت تجهیزات صنعتی و تابلوهای تبلیغاتی است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی انواع پروفیل سنگین و بررسی آسان‌ترین راه خرید آن پرداخته است.

ویژگی‌های پروفیل سنگین

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این پروفیل ها، ضخامت بسیار بالای آن است که باعث قابلیت جوش‌پذیری آن در طراحی‌های گسترده می‌شود. در ساخت پروفیل‌های ساختمانی، ظاهر و زیبایی محصول اهمیت بیشتری دارد و به همین دلیل این پروفیل‌ها استحکام زیادی ندارند. با وجودامکان اتصال پروفیل‌ها به یکدیگر با استفاده از پیچ و مهره، ولی جوشکاری برای اتصال این قطعات رایج‌تر و کاربردی‌تر است. این تجهیزات صنعتی به صورت یک محصول فلزی توخالی تولید می‌شوند و معمولا ضخامت آنها بیش از شش میلی‌متر و ابعاد آنها بیش از 12 سانتی‌متر است. داخل این پروفیل‌ها با بتن، پر و از آنها به شکل ستون استفاده می‌شود. مقاومت و استحکام  زیاد در برابر رطوبت و آب، از سایر ویژگی‌های این تجهیزات صنعتی محسوب می‌شود.

ویژگی پروفیل-کاماپرس

نحوه ساخت پروفیل سنگین

ساخت این محصولات دشوار و تخصصی است و کارخانه‌ها برای تولید استاندارد آنها باید نکات مختلفی را رعایت کنند. به طور کلی با دو روش نورد سرد و گرم ساخته می‌شود.

راز آسمان پایتخت

در روش نورد گرم، از شمش‌های فولادی برای ساخت انواع پروفیل قوطی، لوله‌ای، ناودانی و ورق استفاده می‌شود.

در روش نورد سرد نیز ورق‌های فولادی بعد از فرآیند پرس یا خم شدن به شکل مورد نظر تبدیل می‌شوند. نورد سرد به دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود. در نورد سرد مستقیم ورق‌ها از قالب عبور می‌کنند تا شکل مورد نظر ایجاد شود و درزها جوش بخورند. در روش نورد سرد غیرمستقیم نیز لوله‌ها در قالب‌های مختلف قرار می‌گیرند تا شکل سطح مقطع در آن‌ها ایجاد شود.

در صورتی که در ساخت پروفیل از هر دو روش سرد و گرم استفاده شود، به آن پروفیل مرکب یا کامپوزیتی گفته می‌شود. این پروفیل‌ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و با گذشت زمان در برابر هوا فرسوده نمی‌شوند. پروفیل‌های مرکب به دلیل قابلیت غیرکشسانی خود، در برابر زلزله مقاوم‌تر هستند.

انواع پروفیل سنگین

پروفیل ناودانی، یکی از اصلی‌ترین تجهیزات صنعتی است که به شکل یک جان و دو بال عمودی ساخته می‌شود و در صنایع ساختمانی به کار می‌رود.

پروفیل‌های قوطی به صورت مربع یا مستطیل با سطح چهارگوش ساخته می‌شوند و در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل‌های میلگرد به صورت مقاطع دایره‌ای شکل تولید می‌شوند و شکل آن‌ها باعث می‌شود که در پروژه‌های ساختمانی نیازمند به چرخش مورد استفاده قرار گیرند.

پروفیل‌های کلاهی، یکی از پرکاربردترین انواع این نوع پروفیل ها هستند و به دلیل اینکه امکان جوشکاری را فراهم می‌کنند، در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل-کاماپرس

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل سنگین

قیمت مواد اولیه فولادی و آلومینیومی، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی این پروفیل است. روش و تکنولوژی استفاده‌ شده در ساخت پروفیل‌ها نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار است. همچنین عوامل دیگر مانند نرخ تورم، رقابت بازار، ابعاد و اندازه و هزینه‌های حمل و نقل نقش زیادی در قیمت نهایی پروفیل‌ها دارند.

آسان ترین و مطمئن‌ترین راه خرید پروفیل سنگین

شرکت «توان کاوش شکیبا» با نام تجاری «آهن ملت» فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش آهن‌آلات و مقاطع فولادی از سال 1393 آغاز کرده است. این مجموعه با شرکت‌ها و کارخانه‌های متعددی در زمینه تامین آهن‌آلات همکاری می‌کند. متقاضیان با صرفه‌جویی در زمان و هزینه خود می‌توانند به صورت اینترنتی اقدام به بررسی مشخصات محصول و استعلام موجودی کنند و در صورت تکمیل خرید، پیش‌فاکتور در کمتر از 30 دقیقه برای آن‌ها ارسال می‌شود. در صورت نیاز نیز می‌توانند از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این مجموعه استفاده کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس https://ahanmelat.com/ مراجعه کنند یا با شماره تلفن 67103-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز