پرواز قدرتمندترین هلی کوپتر روسیه (ویدیو)

دهه 1940 میلادی سازندگان هواپیما و هواگرد در سرتاسر دنیا در تلاش بوده اند هواگردی بسیار کاربردی بسازند که از بال هایی گردان و قابل تبدیل بهره ببرد، در واقع ترکیبی از هواپیما و هلی کوپتر باشد. این هواگرد می تواند مانند هلی کوپتر نشست و برخاستی عمودی داشته باشد و پس از برخاستن از زمین مانند هواپیما مسیری افقی را در پیش بگیرد. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که پرواز هواگرد میل می 30 که یک کانسپت آزمایشی است و در روسیه طراحی شده است را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، پیشینه طراحی و ساخت هواگرد میل می 30 (Mil Mi 30) که به اسم وینتوپلن (vintoplan) نیز شناخته می شود به سال های 1986 تا 1995 باز می گردد. در آن زمان به دلیل مشکلات اقتصادی تولید آن به تعویق افتاد و تا سال 1991 فقط در مرحله طراحی باقی ماند. این نوع هواگردها بسیار پیچیده هستند و کنترل آن ها بسیار دشوار است. علاوه بر این، هزینه ساخت آن ها بسیار زیاد است و به همین دلیل فقط در مقیاس های کوچک و یا برای برخی مقاصد نظامی می توان از آن ها استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، وینتوپلن از مرحله آنالیز و تحقیقات مهندسی خارج نشد و از آن فقط یک نمونه کوچک به منظور تست ویژگی های پروازی ساخته شده است.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز