پرداخت وام 50 میلیون تومانی به بازنشستگان منتفی شد؟

اعضای تشکل‌های بازنشستگان از مشکل سازمان تامین اجتماعی در پرداخت تسهیلات بانکی به بازنشستگان متقاضی خبر داده‌اند. طبق این گفته‌ها، بازنشستگان امکان دریافت وام 50 میلیون تومانی را نخواهند داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سازمان تامین اجتماعی به علت توقف افزایش سقف پرداخت تسهیلات تکلیفی در لایحه بودجه 1401 دچار مشکلاتی برای اعطای وام به بازنشستگان شده است. زیرا بانکی که به این مجموعه تعلق دارد، نمی‌تواند از بانک مرکزی اضافه برداشت داشته باشد. با انتشار این خبر، بازنشستگان نسبت به پرداخت تسهیلات ارزان قیمتی که از سوی سازمان تامین اجتماعی اتفاق می‌افتاد، نگران شدند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

البته از این بابت در مجلس مشکلی وجود نداشت. زیرا نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 1401، با افزایش سقف اضافه برداشت از بانک مرکزی موافقت کرده بودند. اما بانک مرکزی با این مصوبه مجلس موافق نیست و این شرایط را برای بانک‌ها فراهم نخواهد کرد. این سخت گیری بانک مرکزی موجب خواهد شد تا بازنشستگان کاملا از منابع تسهیلات ارزان قیمت محروم شوند. این قشر معتقدند که شرایط تسهیلات تکلیفی 50 میلیون تومانی به اندازه کافی سختگیرانه به نظر می‌رسد و خیلی از بازنشستگان امکان دریافت این وام را ندارد.

هنوز خیلی از بازنشستگان وام 50 میلیون تومانی نگرفته‌اند!

البته ناگفته نماند که بانک مرکزی احراز شرایط دریافت کنندگان وام 50 میلیون تومانی را به خود بانک‌ها سپرده است. بنابراین این امکان برای بانک‌های عامل وجود خواهد داشت با الزامات خود تسهیلات مذکور را پرداخت کنند. به هر ترتیب بانک‌ها با فشار مصوبه مجلس روبرو نیستند و با در نظر گرفتن حساسیت‌های خود امکان پرداخت این نوع وام را دارند. طبق تحقیقات میدانی، هنوز خیلی از بازنشستگان این تسهیلات را نگرفته‌اند، در صورتی که به گفته سازمان تامین اجتماعی، تا پایان اسفندماه امسال باید 70 هزار بازنشسته این وام را دریافت می‌کردند.

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز