پراید 120 میلیونی؛ یک پیش‌بینی که به حقیقت پیوست و خاطره شد!

لست سکند

کمتر از یک ماه پیش – 16 شهریورماه 1399 –  یکی از مسئولان صنعت قطعه سازی پیش بینی کرد با مشکلاتی که در اقتصاد کشور و صنعت خودرو وجود دارد قیمت پراید که در آن مقطع زیر 100 میلیون تومان بود،  120 میلیونی می شود. اکنون نه تنها پیش بینی وی به حقیقت پیوسته بلکه پراید 120 میلیونی به خاطره تبدیل شده است!

به گزارش کاماپرس، کمتر از یک ماه پیش پراید 131 در بازار زیر 100 میلیون تومان(حدود 95 میلیون تومان) بود و پراید هاچ بک 105 میلیون  تومان خرید و فروش می شد. قیمت های مذکور در آن مقطع صدای منتقدان و معترضان بی شماری را بلند کرده بود ولی محمدرضا نجفی منش که یکی از مسئولان و فعالان شناخته شده صنعت قطعه سازی است در مصاحبه با روزنامه جام جم با برشمردن دلایلی اظهار کرد قیمت پراید از این سطح هم فراتر خواهد رفت و پیش بینی کرد پراید 120 میلیونی شود.

در آن مقطع افراد فراوانی به وی تاختند و نجفی منش را متهم کردند به دلیل منافع صنفی بر آتش گرانی خودرو می دمد اما اکنون روشن شده است که سخنان وی درست بوده است. مرور سخنان وی می تواند روشن کننده آینده پیش روی بازار خودرو باشد چرا که مسائلی که وی به عنوان عوامل گرانی خودرو برشمرد با همان قوت ادامه دارد.

عوامل گرانی خودرو همچنان با قوت وجود دارند

نجفی منش در آن مصاحبه گفته بود از ابتدای دولت روحانی، حقوق كارگران ۶ برابر و قیمت طلا و سكه بیش از ۱۰ برابر، قیمت مسكن حدود ۱۰ برابر، نرخ دلار ۷ برابر و مجموع نقدینگی ۶ برابر و هزینه‌های تولید بیش از۷  برابر رشد داشته و این در حالی است كه قیمت خودرو طی این مدت هنوز ۶ برابر هم نشده است!

راز آسمان پایتخت

وی افزوده بود: مواد اولیه داخلی مانند آلومینیوم، مس، فولاد و مواد پتروشیمی با محاسبه ۹۵درصد قیمت فوب خلیج‌فارس به خودروسازان تحویل می‌شود و جالب اینجاست كه مواد داخلی باید از بازار آزاد و با واسطه خریداری شود كه همین موضوع بر هزینه‌های تولید خودرو می‌افزاید.

نجفی‌منش تصریح كرده بود: از سال گذشته تاكنون ۵۰ هزار میلیارد تومان زیان به خودروسازان تحمیل شده است. ضمن این‌كه باید توجه داشت مدیریت دولتی بخش خودروسازی بزرگ‌ترین آسیب را به این صنعت وارد كرده است. در صورت ورود بخش خصوصی برای اداره بخش خودروسازی كشور، قیمت پراید ۶۰ تا ۷۰ میلیون خواهد بود اما در صورت ادامه شرایطی که اکنون وجود دارد پیش‌بینی می‌شود پراید تا ۱۲۰ میلیون تومان بالا برود.

اکنون در مدت کمتر از یک ماه پیش بینی وی به حقیقت پیوسته و پراید 120 میلیون را پشت سر گذاشته و گزارش ها از قیمت 135 میلیونی این خودرو حکایت دارد، ضمن این که پراید به قیمت کنونی نیز رضایت نمی دهد و به سوی قیمت های بالاتر هجوم برده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “پراید 120 میلیونی؛ یک پیش‌بینی که به حقیقت پیوست و خاطره شد!

  1. حسن کذاب گفته:

    الان تواین اوضاع تمام مسولان مملکت خفه شده اند وسرشان رازیر برف کرده وکروکورشده اندو چیزی نمیبینندونمیشنوند دورازقبل ازانتخابات همه افتابی میشن مردم میشن قهرمان باچهره های نورانی ومقدس نما وبافن بیان زیبا مردم رابه پای صندوق رای میکشند واین تادوروزبعدازرای گیری ادامه میابد وقتی به هدفشان رسیدن یکدفعه درکاخهایشان مخفی شده سمعکهایشان راخاموش کرده وبه چپاولگری ومکیدن خون مردم ادامه میدن ومردم همیشه درصف هم ازفرداش دوباره میرن توصف تخم مرغ وپرایدوبورس دنیابکام چپاولگران

  2. بدبخت گفته:

    اصن قیمت پراید رو به یک میلیاد برسونید چه فرقی به حال ما مردم داره از این بازار آلوده وکثیف دلال ونمایشگاه داران سود میبرن ما که زیر بار خرید تخم مرغ موندیم چه برسه به پرایدو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز