پذیره نویی پالایش یکم ؛ چه زمانی تصمیم خرید بگیریم؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

پذیره نویسی دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بورسی که پالایش یکم نامیده می شود آغاز شده و تا 19 شهریور ادامه دارد و این سوال مطرح است که برای پذیره نویسی واحدهای این صندوق در چه زمانی تصمیم بهتری می توان گرفت؟

به گزارش کاماپرس، بازار سرمایه در هفته پیش رو با یک تحول مهم مواجه است و آن پذیره نویسی دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله به نام پالایش یکم است. این صندوق برخلاف اولین صندوق که دارا یکم نامیده می شد در روزهایی وارد بازار می شود که بورس در اوج نیست و عقب گردها و ریزش هایی در این بازار رخ داده که سهامداران را نسبت به سرمایه گذاری در این بازار محتاط تر از قبل کرده است.

روزنامه همشهری در گزارش امروز خود به بررسی وضعیت این روزهای بورس پرداخته و با تمرکز بر پذیره نویسی صندوق پالایش یکم در بازار سرمایه ، توصیه هایی برای سرمایه گذاری بهتر در این صندوق داشته است. در این گزارش آمده است: روند نزولی بورس که از 20مرداد‌ماه و همزمان با انتشار خبرهایی در مورد لغو پذیره‌نویسی دومین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی که متشکل از سهام پالایشگاه است آغاز شده بود، از روز سه‌شنبه و همزمان با قطعی شدن پذیره‌نویسی این صندوق متوقف شد و ابتدا در روز سه‌شنبه 2.6درصد و دیروز نزدیک به 4.2درصد رشد کرد.

حمایت 10 هزار میلیارد تومانی حقوقی ها از بورس فقط در یک روز

مستندات نشان می‌دهد که یکی از عوامل پرقدرت توقف روند نزولی، تقویت طرف تقاضا در مقابل عرضه از طریق اجرای سیاست‌های جدید و همینطور ورود سهامداران حقوقی و بزرگ به بازار سهام بوده است.

راز آسمان پایتخت

سازمان بورس از ابتدای هفته برخی مقررات ازجمله سقف اعتباری کارگزاران و حدنصاب سرمایه‌گذاری، صندوق‌ها در سهام و همینطور روش معاملات سهام عدالت را به‌صورت بلوکی تغییر داد. همزمان با این تصمیم‌ها از روز یکشنبه نشست‌های مختلفی با سهامداران حقوقی برگزار شد و نهایتا از روز دوشنبه سهامداران با تزریق منابع مالی زیادی تلاش کردند این روند نزولی متوقف شود. برخی خبر‌ها نشان می‌دهد فقط در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بیش از 18هزار میلیارد تومان نقدینگی از سوی سهامداران حقوقی به بازار تزریق شده است.

به‌گفته امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس و محمودرضا خواجه‌نصیری، عضو هیأت مدیره بورس تهران سهامداران حقوقی فقط در روز دوشنبه بیش از 10هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازارکرده‌اند.

روزهای آخر؛ بهترین زمان برای تصمیم گیری

فارغ از اثرات پذیره‌نویسی دومین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی بر بازار سهام اکنون این پرسش مطرح است که آیا خرید واحد‌های این صندوق به نفع سهامداران است یا خیر؟

کارشناسان بر این باورند که سهامداران برای خرید سهام واحد‌های این صندوق باید ابتدا ببینند روند صعودی سهام پالایشگاه‌ها تداوم خواهد یافت یا خیر؟ چراکه واحدهای این صندوق متشکل از سهام پالایشگاه‌ها است و قرار است ارزش این صندوق با تخفیف 20درصدی و با درنظر گرفتن قیمت تابلوی سهم در زمان آغاز پذیره‌نویسی محاسبه شود، بنابراین به صرفه بودن خرید واحد‌های صندوق وابستگی زیادی به رشد سهام پالایشگاه‌ها در بورس دارد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برخی کارشناسان با توجه به اینکه این پذیره‌نویسی تا 19شهریور ادامه دارد، پیشنهاد می‌کنند، بهترین زمان تصمیم‌گیری برای خرید واحد‌های این صندوق روز‌های آخر پذیره‌نویسی است به این دلیل که تا آن زمان تحت‌تأثیر نوسان قیمت سهام پالایشگاه‌ها، میزان بازده صندوق براساس ارزش خالص دارایی‌ها نسبت به قیمت پایه مشخص می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز