پذیره نویسی دارا دوم منتفی شد

در حالی که شب گذشته اخباری مبنی بر پذیره نویسی دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ETF موسوم به دارا دوم تا سقف 5 میلیون تومان در شهریورماه منتشر شده بود، سازمان خصوصی سازی دقایقی پیش با صدور اطلاعیه ای رسما این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش کاماپرس، بر اساس اطلاعیه جدید سازمان خصوصی سازی نه تنها تاریخ پذیره نویسی دارا دوم بلکه اساسا تاسیس دارا دوم منتفی است و دلیل این امر نیز همکاری نکردن وزارت نفت در تاسیس این صندوق ذکر شده است.

عرضه بلوکی سهام شرکت های پالایشی بجای پذیره نویسی دارا دوم

بنابه اعلام روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، این سازمان ضمن تکذیب خبر پذیره نویسی دارا دوم در شهریورماه اعلام کرده است: بر اساس اعلام قبلی سازمان خصوصی سازی قرار بود سهام دولت در چهار پالایشگاه در قالب دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (etf) عرضه شود لیکن با توجه به عدم اقدام وزارت نفت در تاسیس صندوق مذکور، هیات واگذاری در آخرین جلسه خود و با توجه عرضه قبلی سهام شرکت پالایش نفت تبریز، عرضه باقی مانده بلوک  سهام متعلق به دولت در سه شرکت پالایش نفت بندرعباس، تهران، و اصفهان را نیز مصوب نمود.

بر این اساس آگهی عرضه عمده و بلوکی سهام این شرکت ها هفته گذشته منتشر شده است که پس از هماهنگی با بورس تاریخ دقیق عرضه آن در بازار سرمایه مشخص خواهد شد.

آریاک سفر

در این اطلاعیه همچنین آمده است: سازمان خصوصی سازی مجری مصوبات هیات محترم واگذاری است و چنانچه در این خصوص مصوبه جدیدی به این سازمان ابلاغ شود بر آن اساس اقدام خواهد شد.

تاکید می شود اخبارمنتشره در سایت سازمان خصوصی سازی مبنا و ماخذ اقدامات مربوط به عرضه سهام دولت در بازار خواهد بود و شایسته است که با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان خصوصی سازی به نشانی www.ipo.ir اطلاع رسانی صحیح انجام گیرد.

شایان ذکر است مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی پیش از این در چند نوبت خبر پذیره نویسی دارا دوم در مردادماه و شهریور ماه سالجاری را اطلاع رسانی کرده بودند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “پذیره نویسی دارا دوم منتفی شد

  1. م گفته:

    تازه ادم میفهمه دلیل عرضه این چند روز حقوقی چی بوده
    تمام این کارا برنامه ریزی شده بود مرسی از این گشایش

  2. ش،ک گفته:

    واقعا باید گچشون گرفت از طرفی با خبر مسخره دیشب امروز بورس را که چند روز متعادل بود به سرازیری کشاندند و سبب ریزش بالا شدند ثانیا این امید که بورس جای توسعه داره چون قراره سهام دولتی و آن سهم سهام ارزشمند پتروشیمی عرضه شود را با اما و اگر ها مردم را ناامید کردند

  3. ایران گفته:

    آقای حسن کلیدسازبازهم قفل اشتباهی😓😓😓😓😓
    دیگه کلیدت هیچ قفلی وبازنمیکنه وعده گشایش ندیدلطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز