پدر رونالدو کیست؟ داستان واقعی والدین یک فوق ستاره

لست سکند

خوزه دینیس آویرو یک باغبان پرتغالی بود که برای شهرداری کار می کرد ولی بیشتر به این خاطر شناخته می شود که پدر فوتبالیست مشهور، کریستیانو رونالدو است.

به گزارش کاماپرس، اگرچه خوزه دینیس آویرو آن قدرها عمر نکرد تا موفقیت های باورنکردنی پسرش در دنیای فوتبال را ببیند، ولی او بود که رونالدو را با این بازی آشنا کرد. از آن جایی که خوزه به صورت پاره وقت به عنوان مسئول تدارکات برای یکی از باشگاه های محلی پرتغالی به نام آندورینا اسپرت کلاب کار می کرد، همیشه پسرش را برای تماشای فوتبال می برد. خوزه دینیس آویرو الکلی بود و در 51 سالگی به دلیل بیماری کبدی درگذشت. مرگ پدر نه تنها باعث شد رونالدو رای رسیدن به اهدافش مصمم تر شود، بلکه باعث شد تصمیم بگیرد تا آخر عمرش لب به نوشیدنی های الکلی نزند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

خوزه دینیس آویرو در سال 1954 در شهر سنتو آنتونیو پرتغال در یک خانواده فقیر به دنیا آمد. پدر بزرگ و مادر بزرگ پدری اش در شهر مادیرا کشاورز بودند. خوزه با ماریا دولورس دوس سانتوس ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند، از جمله کریستینو رونالدو شد. با این که خوزه دینیس آویرو به عنوان باغبان در شهرداری کار می کرد ولی غرق در فقر بود و به سختی می توانست نیازهای اولیه خوانواده اش را برآورده کند. این مطلب توسط تحریریه کاماپرس تولید شده و بازنشر آن در سایر رسانه ها بدون اجازه انجام شده است. در واقع، ماریا دولورس هنگامی که کریستیانو را باردار بود تصمیم گرفته بود بچه اش را سقط کند چون فکر می کرد نمی تواند به علت فقر بچه اش را بزرگ کند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وقتی رونالدو به دنیا آمد، اسم بازیگر هالیوودی محبوب پدرش یعنی رونالد ریگان را روی او گذاشتند، کسی که هنگام تولد رونالدو به ریاست جمهوری ایالات متحد آمریکا رسید. در همان ایام، دینیس آویرو به صورت پاره وقت به عنوان مسئول تدارکات یک باشگاه فوتبال محلی به نام آندورینا اسپرت کلاب مشغول به کار شد و به این ترتیب رونالدو را با دنیای فوتبال آشنا کرد. این آشنایی بعدها به یکی از لحظات مهم و پرمعنای زندگی رونالدو تبدیل گشت. با این که خوزه نقش زیاد مهمی در دستیابی پسرش به اهدافش بازی نکرد ولی وقتی رونالدو حرفه فوتبالش را با بازی در باشگاه آندورینا شروع کرد، نقشی بسیار حیاتی ایفا نمود چون پیشتر برای آن باشگاه کار می کرد.

هنگامی که کریستینو رونالدو پیشرفتش را در فوتبال شروع کرد، خوزه دینیس آویرو به علت مصرف الکل بیمار شد و در تاریخ ششم سپتامبر 2005 در 51 سالگی در لندن درگذشت. کریستیانو رونالدو در مراسم خاکسپاری پدرش حضور نداشت و تصمیم گرفت به جای آن در مسابقه فوتبالی که همزمان با آن انجام می شد شرکت کند. در واقع، شاید این مرگ خوزه دینیس آویرو بود که به رونالدو در زندگی حرفه ای و زندگی شخصی اش کمک کرد، چون او دیده بود که پدرش به دست خودش، خود را نابود کرد و تصمیم گرفت تا آخر عمرش هیچگاه الکل ننوشد. علاوه بر این، او بیشتر مصمم شد تا به رویایش برای این که یکی از بهترین فوتبالیست های جهان باشد جامه عمل بپوشاند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز