اتهام تجاوز جنسی به فوتبالیست‌ها؛ از کریس رونالدو تا مارادونا

زندانی شدن دنی آلوز، پرافتخارترین فوتبالیست جهان و کاپیتان تیم ملی برزیل در اسپانیا به اتهام تجاوز جنسی به یک زن، موضوع بی‌اخلاقی‌های فوتبالیست‌های مشهور را دوباره داغ کرد.

به گزارش کاماپرس، با مروری بر اخبار یکی دو دهه اخیر با موارد متعددی از اتهام‌های جنسی به بازیکنان سرشناس و تراز اول فوتبال جهان مواجه می‌شویم. در این مطلب تعدادی از این اخبار بازخوانی شده‌اند؛

کریستیانو رونالدو

بازیکن جدید باشگاه النصر عربستان در سال 2010 با ادعای پرسر و صدای یک زن جوان آمریکایی مواجه شد که مدعی بود بازیکن تیم ملی پرتغال در سال 2009 در یک کلوپ شبانه با او ملاقات کرده و سپس وی را به سوئیت خود در هتل کازینوپالمز برده است. کاترین مایورگا که یک معلم و مدل بود، ادعا کرد رونالدو در اتاق خواب به او حمله کرده و پس از این ماجرا با پرداخت پول سعی داشته او را از شکایت منصرف کند.

رونالدو نیز البته این ادعاها را رد کرد و مدعی بود، هرگونه ارتباطی با این زن جوان با میل و رضایت او بوده است. وکلای ستاره پرتغالی سعی کردند این ماجرا را خارج از فضای دادگاه حل و فصل کرده و رضایت شاکی را جلب کنند.

بیشتر بخوانید:

کرمان موتور شیراز

الکس مورگان، فوق ستاره فوتبال زنان و بازیکن تیم ملی آمریکا در همین دوران علیه رونالدو موضع‌گیری کرد و او را نماد فساد در ورزش دانست.

جاسمین لنارد، نامزد سابق رونالدو نیز او را یک بیمار روانی خطاب کرد و از تهدیدهای جنسی و جانی که از جانب این فوتبالیست دریافت کرده، پرده برداشت.

نیمار

در سال 2019، یک زن برزیلی به اداره پلیس سائوپائولو مراجعه از نیمار، ستاره باشگاه پاری سن ژرمن به اتهام تجاوز جنسی شکایت کرد. او مدعی بود، در اینستاگرام با نیمار ارتباط برقرار کرده و پس از اینکه این بازیکن برزیلی برای او بلیط هواپیما خریده، برای دیدار با نیمار راهی پاریس شده است. این زن مدعی شد، نیمار حتی برای اقامت او در پاریس یک هتل لوکس را نیز رزرو کرده بود.

طبق روایت این زن، نیمار در یک هتل با او ملاقات کرده و در حالی‌که مست و پرخاشگر بوده بدون کسب رضایت وی، با او رابطه برقرار کرده است. زن پس از دو روز به برزیل برگشت و به دلیل ناراحتی و ترس، سکوت اختیار کرد. اما پس از مدتی تصمیم گرفت به پلیس مراجعه کرده و از بازیکن تیم ملی برزیل شکایت کند.

اتهام‌های این زن علیه نیمار، او را به واکنش واداشت. بازیکن شماره 10 تیم ملی برزیل ناچار شد در دفاع از خود، پیام‌های رد و بدل شده با این زن و همچنین ویدئوهایی از ملاقات‌شان را در فضای مجازی منتشر کند.

این پرونده در نهایت به دلیل ناکافی بودن مدارک علیه نیمار بسته شد. چندی بعد نیز مشخص شد که زنِ شاکی یک کلاهبردار بوده که با هدف اخاذی خود را به نیمار نزدیک کرده است. این مطلب توسط تحریریه کاماپرس ترجمه و تولید شده است و بازنشر آن در سایر رسانه‌ها، بدون کسب اجازه صورت گرفته است.

 

کریم بنزما و فرانک ریبری

یک فاحشه فرانسوی به نام زاهیا دهار در سال 2014 فرانک ریبری و کریم بنزما، دو فوق‌ستاره فوتبال فرانسه را وارد یک چالش جدی کرد. علنی شدن رابطه این دو بازیکن با زن جوان، موجب شد پرونده‌ای علیه آن‌ها در دادگاه پاریس باز شود؛ اتهام آن‌ها داشتن رابطه جنسی با یک فاحشه زیر سن قانونی بود. در فرانسه پرداخت پول در قبال رابطه جنسی به دختران کمتر از 18 سال جرم است.

این پرونده به همان میزان که ریبری و بنزما را وارد چالش کرد، برای زاهیا دهار نان و آب داشت. وی پس از این ماجرا به یک چهره سرشناس تلویزیونی و صنعت مد تبدیل شد. در نهایت قاضی دادگاه اعلام کرد شواهد کافی مبنی بر اینکه ریبری و بنزما، نسبت به نابالغ بودن دهار اطلاع داشتند، وجود ندارد.

این در حالی بود که بنزما تمام اتهامات را رد کرد اما ریبری به داشتن رابطه با دهار اعتراف کرد اما مدعی شد هیچ پولی به وی پرداخت نکرده است.

دهار در تحقیقات پلیس اعلام کرده بود که فرانک ریبری در سال 2009، او را به عنوان هدیه تولد به مونیخ برده بود. دهار در سال 2009 17 سال سن داشت و ریبری نیز در آن سال برای بایرن مونیخ توپ می‌زد.

 

دیگو مارادونا

اکاترینا نادولسکا، یک روزنامه‌نگار روس است که ادعا کرد مارادونا در سال 2017 در جریان فینال جام کنفدراسیون‌ها در شهر سن‌پترزبورگ به او تعرض کرده است. او که قصد داشته با ستاره جهان فوتبال یک گفتگو انجام دهد، برای دیدار با مارادونا به هتل لوکس محل اقامت وی رفته و حتی عکس یادگاری هم با او انداخته است اما در ادامه مارادونا سعی کرده با او رابطه برقرار کند و زمانی‌که با مقاومت اکاترینا مواجه شده، او را از سوییت خود بیرون کرده است. این روزنامه‌نگار مدعی است مارادونا لباس خود را از تن خارج کرد و رفتار ناشایستی با او داشت.

ناگفته نماند که در کارنامه اسطوره فوتبال آرژانتین فسادهای متعددی ثبت شده است که ماجرای تعرض به روزنامه‌نگار روس تنها یکی از آن‌هاست.

 

داوید دخیا

داوید دخیا که یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان بود و سابقه حضور در منچستریونایتد و تیم ملی اسپانیا را دارد، در سال 2016 متهم شد که زمینه را برای ارتباط جنسی دو بازیکن تیم ملی زیر 21 سال اسپانیا با دو زن فراهم کرده است. او البته هیچ‌وقت این اتهام را نپذیرفت. یکی از بازیکنانی که در این پرونده از او نام برده شد، ایکر مونیاین، بازیکن جوان تیم آتلتیکو بیلیائو بود.

این جنجال در حالی سر باز کرد که تیم ملی اسپانیا تنها سه ساعت تا انجام اولین مسابقه در یورو 2016 فاصله داشت و دخیا یکی از بازیکنان این تیم بود.

دادگاه در نهایت حکم به بیگناهی دخیا داد.

 

رایان گیگز

اسطوره باشگاه منچستر یونایتد نیز یکی از بازیکنان سرشناسی است که به عضویت باشگاه بدنامان جنسی درآمده است. او حتی مورد غضب برادر خود نیز قرار گرفته است. چراکه روردی گیگز، برادر رایان، اعتراف کرد، بازیکن سابق منچستر یونایتد به مدت 8 سال با همسر او رابطه داشته است. روردی که سال‌هاست با برادر و مادر خود قطع رابطه کرده، رایان گیگز را یک «معتاد جنسی» معرفی می‌کند.

رایان گیگز تاکنون چندین بار به اتهام حمله به کیت گرویل، نامزد سابق خود و اِما، خواهر او، به دادگاه فراخوانده شده است. گیگز حتی در سال 2020 به همین اتهام توسط پلیس بازداشت شد.

رسانه‌های بریتانیا در سال 2011 از رابطه خارج از ازدواج رایان گیگز با ایموگن توماس، مدل و شخصیت تلویزیونی نیز پرده برداشتند. این مطلب توسط تحریریه کاماپرس با جستجو در منابع اینترنتی مختلف ترجمه و تولید شده است و بازنشر آن بدون ذکر منبع در سایر رسانه‌ها، یک بی‌اخلاقیِ رسانه‌ای است.

وین رونی

مهاجم تیم ملی انگلستان و باشگاه منچستریونایتد در دوران بارداری همسرش، بنابه اعلام رسانه‌های انگلستان با سه زن رابطه برقرار کرده است. کولین رونی، همسر وین رونی یک شخصیت تلویزیونی است که همچنان با او زندگی می‌کند.

چد ایوانز

چد ایوانز، بازیکن تیم ملی ولز که سابقه بازی در تیم‌های منچسرسیتی و شفیلدیونایتد را هم داشت در سال 2012 به اتهام تجاوز به زن 19 ساله‌ای که بیش از حد مست بوده، به 5 سال زندان محکوم شد. او پس از گذراندن نیمی از دوران محکومیت خود توانست آزادی مشروط بگیرد. ایوانز پس از آزادی از ازدواج درخواست تجدیدنظر داد و با انتخاب وکلای جدید پرونده را دوباره به جریان انداخت.

دادگاه در نهایت و پس از بررسی مدارک و ادعاهای جدید، حکم به بیگناهی او داد. این مطلب توسط تحریریه سایت کاماپرس ترجمه و تولید شده است. سایر سایت‌هایی که بدون ذکر منبع این مطلب را کپی کرده و بازنشر می‌دهند مرتکب یک عمل غیراخلاقی شده‌اند.

گراهام ریکس

گراهام ریکس، بازیکن سابق باشگاه آرسنال که به مدت 13 سال برای توپچی‌های لندن به میدان رفت و حتی سال‌ها کاپیتان این تیم بود، به جرم تجاوز به دختر 15 ساله یکی از دوستانش به یک سال حبس محکوم شد. او که سابقه حضور در تیم ملی انگلستان را هم دارد، بعد از پایان دوران بازی‌اش، به عنوان مدیر و مربی فوتبال به فعالیت خود ادامه داد.

اتهام او این بود که به یک دختر 15 ساله مشروبات الکلی داده و پس از آن در چندین نوبت به وی تجاوز کرده است. ریکس پس از سپری کردن نیمی از دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد اما به مدت 10 سال نام او در فهرست مجرمان جنسی باقی ماند و از جانب اتحادیه فوتبال انگلیس از کار با بازیکنان زیر 16 سال محروم شد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
دومینیکا پارادایس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصران گشت