پایه حقوق کارمندان سال 1400 چقدر افزایش می‌یابد؟

با تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس برخی جزئیات از جمله میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده مشخص شده است.

به گزارش کاماپرس، سال آینده حداقل حقوق کارمندان از 3 میلیون و 500 هزار تومان کمتر نخواهد بود چرا که یک مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه به افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان مهر تایید زده و اظهار کرده است: در لایحه بودجه سال آینده، پایه حقوق دریافتی کارمندان دولت از دو میلیون و هشتصد هزار تومان به سه و نیم میلیون تومان افزایش یافته است.

حمید پور اصغری در نشست خبری لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش یکسان حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته را مورد تصریح قرار داده و گفت: برای حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده، افزایش ۲۵ درصدی در نظر گرفته شده است.

وی همچین به افزایش معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت اشاره کرده و افزود:  سقف معافیت مالیاتی حقوق در سال آینده از سه میلیون تومان به ۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

سال آینده 30 میلیون نفر رایگان بیمه سلامت می گیرند

راز آسمان پایتخت

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تصمیمات گرفته شده برای مقابله با فقر مطلق گفت؛ ۱۶ هزار میلیارد تومان برای کمک به بیش از ۳ میلیون خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در سال آینده اختصاص می‌یابد ضمن اینکه در قالب کمک‌های معیشتی، ۳۱ هزار میلیارد تومان برای ۶۰ میلیون نفر در نظر گرفته شده است. وی افزود؛ همچنین ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار خواهند گرفت.

وی گفت: اعتبارات مربوط به معلمان آموزش و پرورش نیز از ۶۵ هزار میلیارد تومان امسال به ۹۴ هزار میلیارد تومان برای سال آینده افزایش یافته است و ۱۰ هزار کلاس در قالب ۱۶۰۰ مدرسه سال آینده ساخته خواهد شد.

اخبار مهم بازار کار را بخوانید:

  • برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز