پالایشی یکم از فردا قابل خرید و فروش است/ زیان 18 درصدی پالایش جبران می‌شود؟

دومین صندوق قابل معامله دولتی یا همان پالایشی یکم در حالی از فردا – شنبه 17 آبان 99 – وارد کورس معاملات بورس می شود که بر اساس محاسبات انجام شده سهامداران این صندوق با 18 درصد زیان روبرو هستند، زیانی که انتظار دارند در معاملات آتی جبران شود.

به گزارش کاماپرس، بعد از مدتی انتظار که برای سهامداران صندوق پالایشی یکم به دلیل نگرانی از سقوط روز به روز سهام موجود در پرتفوی این صندوق طولانی تر هم گذشته است، سرانجام خبر رسیده است که پالایشی یکم از فردا شنبه 17 آبان 1399 قابل معامله می شود.

پالایشی یکم در شرایطی وارد تابلو معاملات بورس می شود که بازار سهام روزهای منفی پی در پی فراوانی را طی هفته های اخیر پشت سر گذشته و اکنون نیز در تب و تاب مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا به سر می برد و جو بسیار ملتهب و بی ثباتی بر بازار حاکم است.

باید منتظر ماند و دید این سهام فردا در معاملات چه روندی خواهد داشت و آیا خواهد توانست زیانی که از سقوط قیمت سهام 4 پالایشگاه موجود در سبد سهام این صندوق ایجاد شده – و بر اساس برآوردها بیش از 18 درصد است – را جبران کند یا خیر.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

آریاک سفر

جزئیات گشایش معاملات نماد پالایشی یکم

در آخرین تحول ، مریم شاه حسینی مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی از امکان معامله صندوق پالایشی یکم برای افرادی که حساب سجامی دارند و کارگزار ناظر خود را انتخاب کرده اند، خبر داد.

وی با بیان اینکه سهام پالایشی یکم روز چهارشنبه به حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که کد بورسی فعال داشتند تخصیص داده شده است، اظهار کرد: چنانچه افراد می خواهند اطلاعات در پرتفوی آن ها قابل مشاهده شود باید گزینه کارگزار ناظر را انتخاب کنند؛ بنابراین افرادی که این صندوق را از طریق کارگزاری خریداری کرده اند، کارگزاری دارایی آن ها را فریز کرده و سهام پالایشی یکم از فردا (شنبه ١٧ آبان) در پرتفوی آنلاین آنان قابل مشاهده خواهد بود.

مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: افرادی که کد آنلاین دارند اما کارگزار ناظر را انتخاب نکرده اند، می توانند روز شنبه درخواست خود را به کارگزار مد نظر بدهند تا کارگزار مد نظر، به صورت گروهی، در درگاه کارا تخصیص ناظر دهد. پس از این فرایند سهام در پرتفوی افراد قابل مشاهده خواهد بود و می توانند آنرا بفروشند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بورسی ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز