ویژگی های جدید آی او اس ۱۶.۵

اپل به زودی قرار است آی‌او‌اس ۱۶.۵ را منتشر کند‌. این به روز رسانی احتمالا چند ویژگی جدید را برای کاربران آیفون به همراه خواهد داشت. هدف اصلی این به روز رسانی بهبود حفره‌های امنیتی و رفع باگ‌ها است اما چندین ویژگی جدید را به همراه خود دارد.

۱. ۱۳ ایموجی جدید

در این به روز رسانی ۱۳ ایموجی جدید اضافه شده‌اند. از جمله برخی حیوانات جدید، مانند گوزن و غاز و همچنین قلب‌هایی با رنگ‌های متفاوت.

 

راز آسمان پایتخت

۲. قابلیت voice isolation در تماس تلفنی

این قابلیت با هدف بهبود کیفیت صدا برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ و در آی‌او‌اس ۱۵ عرضه شد، اما در آن زمان فقط روی تماس‌های تصویری قابل استفاده بود. حالا نسخه جدید این نرم‌افزار چنین گزینه‌ای را به تماس‌های تلفنی نیز اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

۳. پیدا کردن عکس های تکراری

در این نسخه می‌توان به راحتی عکس های تکراری و مشابه را پیدا کرد. این قابلیت حتی امکان ادغام عکس‌های تکراری را به کاربران می‌دهد.

۴. پشتیبانی از کنترلر پلی استیشن ۵

شایعات می‌گویند نسخه جدید قابلیت پشتیبانی از کنترلر بی سیم پلی استیشن ۵ را اضافه کرده است. یعنی کاربران می‌توانند از این کنترل‌کننده برای اجرای بازی‌های سرویس Apple Arcade استفاده کنند‌.

۵. به روز رسانی پخش کننده موسیقی

پخش کننده موسیقی و همچنین اپلیکیشن اپل پادکست تغییرات جزئی در طراحی داشته‌اند. همچنین شاهد قابلیت دسته‌بندی آهنگ‌ها بر اساس هنرمند هستیم.

۶. چک کردن گارانتی محصول

در آی‌او‌اس ۱۶.۵ با مراجعه به بخش تنظیمات میتوانید از دستگاه‌هایی که تحت پوشش گارانتی اپل قرار دارند مطلع شوید. به‌عنوان مثال اگر ایرپاد‌ شما خراب شود میتوانید چک کنید آیا قابل تعویض هستند یا خیر.

۷. ویژگی های جدید کیف پول اپل

نسخه جدید امکان ایجاد سه ویجت جدید برای کیف پول اپل را می‌دهد. هر ویجت اندازه متفاوتی دارد و اطلاعات ردیابی شما را در سفارشات فعال نمایش می‌دهد.

 

۸. تغییرات سیری

به علاوه نرم‌افزار سخنگوی سیری نیز در برخی زبان‌ها مانند عربی، عبری، اردو، کره‌ای و… به‌روزرسانی داشته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز