ویتامینه و کراتینه مو را در خانه انجام دهیم یا آرایشگاه؟

ویتامینه و کراتینه مو را در خانه انجام دهیم یا آرایشگاه؟ کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

ویتامینه و کراتینه مو به‌عنوان یک درمان نیمه دائمی درکنار صاف کردن و از بین بردن موخوره مو، درخشندگی و شفافیت آن را افزایش می‌دهد، فرهای مو را تقریبا شل می‌کند و برای کنترل حجم مو، مفید است.

کاماپرس در این گزارش با بررسی چند نکته درباره درمان ویتامینه و کراتینه مو، هزینه این خدمات را در زمستان 1402 شرح می‌دهد.

ویتامینه و کراتینه مو چقدر زمان‌بر است؟

به‌طور کلی، بسته به میزان ضخامت تار مو و طول مو، کل فرآیند ویتامینه و کراتینه تا حداکثر 3 ساعت طول می‌کشد. قبل از انجام کار تارهای مو باید کاملا تمیز باشند. یکی از نکاتی که می‌تواند اثر و نتیجه کراتینه مو را تا چند برابر بیشتر کند، پخش ماده کراتین روی دسته‌های نازک‌تری از موی خشک است، هرچه این دسته‌ها نازک‌تر باشند، اثرپذیری پروتئین‌های مو دربرابر مواد کراتین بیشتر است.

هم‌چنین توجه کنید که موهایی که فرهای‌شان از نوع ریز و آفرو است، معمولا کراتینه به‌مراتب طولانی‌تری نسبت به موهای صرفا مجعد یا با وزهای سطحی دارند.

ویتامینه و کراتینه مو را در خانه انجام دهیم یا آرایشگاه؟

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

ویتامینه و کراتینه مو چقدر آسیب‌زننده است؟

جواب این سوال بیشتر از هرچیزی به نوع مواد، اعتبار سالن یا مرکز خدماتی و مهارت آرایشگر در انجام ویتامینه و کراتینه مو، بستگی دارد. در بعضی موارد گزارش شده که موها بعد از کراتین، به‌خاطر تماس با مواد نامرغوب و یا حساسیت به کراتین، دچار ریزش شده است.

بنابراین برای انجام کراتینه موی اصولی بهتر است به‌خوبی گزینه‌های خود را بررسی کنید. هم‌چنین می‌توانید لیستی از نقاط مثبت و منفی مواد کراتینه روی مو تهیه کنید تا بسنجید آیا این درمان راهکار مناسبی برای شما و سبک زندگی شخصی‌تان است یا خیر.

همه انواع موهای طبیعی و بدون رنگ‌های شیمیایی و هم‌چنین موهایی که با دکلره آسیب‌دیده‌اند، بعد از انجام درمان کراتین، نتایج رضابت‌بخشی را گزارش کرده‌اند. با این‌حال در مواردی موهای شما با مواد خاصی و رنگ ویژه‌ای هایلایت شده و یا دکلره به‌شدت تارهای آن را نازک کرده، بهتر است قبل از تصمیم به انجام این کار با آرایشگر یا یک متخصص رنگ و هایلایت مو، مشورت کنید.

به‌علاوه توجه کنید که حتی اگر باردار هستید و یا مشکلات تنفسی، آسم و حساسیت‌های شدید دارید نیز حتما قبل از انجام این کار با پزشک مشورت کنید و نکات لازم را به آرایشگر اطلاع دهید.

ویتامینه و کراتینه مو را در خانه انجام دهیم یا آرایشگاه؟

ویتامینه و کراتینه مو چقدر دوام دارد؟

برای اثر بیشتر و ماندگاری مواد کراتین پیشنهاد می‌شود تا حداکثر 3 روز بعد از انجام این درمان، از شست‌وشوی موها خودداری کنید. با هر بار شستن مو، مقداری از مواد از روی سر شما شسته شده و از بین می‌رود. با این وجود اگر از شامپو‌های بدون سولفات و در بعضی موارد سایر مواد بهداشتی که متخصص پیشنهاد می‌کند استفاده کنید، کراتینه مو تا نهایتا 6 تا 7 ماه روی موها ماندگار خواهد بود.

ویتامینه و کراتینه مو را در خانه انجام دهیم یا آرایشگاه؟

هزینه ویتامینه و کراتینه مو چقدر است؟

عوامل زیادی هستند که هزینه کراتین را از یک فرد به فرد دیگر تغییر می‌دهند؛ جنس و ضخامت مو، میزان آسیب‌دیدگی مو، تبحر آرایشگر، نوع کراتین و کیفیت مواد، همگی در تخمین قیمت کراتینه مو اثرگذاراند. طبیعی است که این هزینه با مراجعه به آرایشگاه و پرداخت هزینه‌های رفت و آمد، افزایش می‌یابد.

این هزینه در زمستان 1402 و در مراکز ارائه‌دهنده خدمات ویتامینه و کراتینه و در منزل، در محدوده قیمت 2 میلیون تومان تا 6 میلیون تومان، قرار می‌گیرد.

ویتامینه و کراتینه مو را در خانه انجام دهیم یا آرایشگاه؟

انتهای پیام

مرتبط با : آچارهاسپاردهوم سرویز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز