وکیل جرایم پزشکی و وکیل سرقفلی را چه زمانی استفاده کنیم؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

وکیل جرایم پزشکی را شاید بتوان یکی از پرکارترین وکلای کیفری در ایران دانست. متاسفانه با گسترش اشتباهات پزشکی و کشیده شدن دعاوی مربوط به آن به دادگاه های کیفری می توان حدس زد که این وکیل چه کارکرد مهمی می تواند برای طرفین داشته باشد. بنابراین می توان اینگونه بیان کرد که این وکیل با مسئله بسیار مهم جرم و مجازات سر و کار دارد. مسئله ای که می تواند زندگی هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، وکیل سرقفلی نیز وکیلی است که در حوزه اقتصادی و حقوقی فعالیت می کند. این وکیل درخصوص تعیین میزان سرقفلی و نحوه تخصیص آن کارایی بسیار بالایی می تواند داشته باشد. از این وکیل در مسیر تنظیم قرارداد و یا در دعاوی مختلفی که در این حوزه ایجاد می شود می توان استفاده کرد.

آن چیزی که باید به آن در خصوص وکیل جرایم پزشکی و وکیل سرقفلی توجه داشته باشید این مسئله است که اساسا هر کدام از این وکلا دارای جایگاه و کارکردی کاملا متفاوت است. بنابراین برای این که بتوانید بهترین انتخاب وکیل را داشته باشید باید ابتدا بدانید که نیاز واقعی و قانونی شما چیست. بسیاری از ما نمی توانیم یا نمی دانیم چگونه باید نیاز قانونی خودمان را بیان کنیم. اینجاست که یک مشاور حقوقی یا کارشناسی زبده می تواند کمک بزرگی محسوب می شود. پیشنهاد ما این است که با گروه وکلای پارسا تماس بگیرید. این گروه نیاز شما را شناسایی کرده و بر اساس آن بهترین مسیر را به شما معرفی می کند. اگر شما بخواهید تا انتهای این مسیر نیز همراه شما خواهند بود.

سختی های کار وکیل جرایم پزشکی

از مهمترین سختی های کار وکیل جرایم پزشکی می توان به تعدد مراجع صالح رسیدگی کننده به این دست از اتفاقات است. اولین مرجع بررسی کننده شکایت، سازمان نظام پزشکی است. این سازمان عمدتا از دید اداری و قوانین درون بخشی خود به کارکرد و عملکرد پزشک نظارت می کند. حال اگر پزشک تخلفی کرده و یا جرمی مرتکب شده باشد این سازمان بر اساس قوانین خود به آن رسیدگی می کند.

راز آسمان پایتخت

دادگاه کیفری دیگر مرجع رسیدگی کننده به این دست از جرایم است. اساسا دادسرای پزشکی پیش از این دادگاه تشکیل شده. در این دادسرا جرم مورد بررسی قرار می گیرد. اگر جرم اثبات شود به دادگاه صالح مربوطه ارسال می شود. در این خصوص بر اساس جرم مربوطه یا دادگاه کیفری ( 1 و یا دو ) و یا دادگاه انقلاب به عنوان مرجع رسیدگی انتخاب می شود. در صورتی که جرم پزشکی به صورت عمدی اتفاق افتاده باشد و بر اساس این جرم جان مریض به خطر افتاده باشد عملا دادگاه رسیدگی کننده به این جرم دادگاه انقلاب خواهد بود. همه این موارد به خوبی نشان می دهد که وکیل جرایم پزشکی عملا با مسیری نسبتا سخت و پیچیده سر و کار دارد.

وکیل سرقفلی چه کمکی به ما می کند؟

وکیل سرقفلی یکی از انواع وکلای خاص در حوزه حقوقی محسوب می شود. به طور کلی می توان گفت که در زمان انعقاد قرارداد میان مالک و مستاجر یا مالک و خریدار میزان سرقفلی بر اساس توافق یا کارشناسی دادگستری تعیین و برای پرداخت آن شرایط خاصی در نظر گرفته می شود.

اگر بخواهیم ساده توضیح دهیم، سرقفلی ارزش پنهان یک ملک تجاری محسوب می شود. فرض کنید که فردی یک مغازه را اجاره می کند. او بر اساس فعالیت اقتصادی خود توانسته مشتری خوبی برای کسب و کار خود ایجاد کند. اما این بدین معنی است که این مغازه شناخته شده است. بنابراین ارزش اقتصادی ملک افزایش پیدا می کند. اساسا این ارزش متعلق به مستاجر خواهد بود. تعیین این که سرقفلی به چه میزان باشد و این سرقفلی متعلق به چه کسی است یکی از مهمترین کارکردهای وکیل سرقفلی محسوب می شود.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه وکلای پارسا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز