وعده تولید یک میلیون و 100 هزار خودرویی وزیر محقق می‌شود؟

به گفته یک کارشناس صنعت خودرو تامین منابع مالی برای تولید یک میلیون و 600 هزار خودرو امکان‌پذیر نیست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از فارس، بنابر آمار وزارت صمت تعداد 670 هزار دستگاه در 9 ماه اول امسال تولید شده در صورتی که وزیر صمت وعده تولید یک میلیون و 100 هزار خودرو تا پایان سال داده است و بر اساس این وعده تا پایان سال باید 430 هزار خودرو دیگز نیز تولید شود.

در همین زمینه بخوانید:

تولید خودرو در 9 ماه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته فقط 2/1 درصد رشد داشته و 500 هزار دستگاه خودرو در سال 1401 تولید شده است.

آریاک سفر

فربد زاوه کارشناس خودرو درباره وعده تولید یک میلیون و 600 هزار خودرویی وزیر صمت گفت: این موضوع  از چند جنبه قابل بررسی است؛ آیا به لحاظ فنی و زیرساختی خودروسازان می‌توانند قطعات داخلی و خارجی را مونتاژ کنند، امکان تامین منابع مالی وجود دارد و آیا بازار برای یک میلیون و 600 هزار خودرو موجود است؟

زاوه ادامه داد: این میزان تولید از لحاظ فنی مشکلی ندارد ولی از لحاظ تامین منابع مالی پتانسیل وجود ندارد. میزان افزایش تولید نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که باید منابع مالی حدود 40 تا 50 هزار میلیارد افزایش پیدا کند که نه بازار توان آن را دارد و نه توان تامین مالی وجود دارد. وقتی شرایط اقتصادی مناسبی وجود نداشته باشد، نمی‌توان به آمار طلایی فروش رسید.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: از آنجایی که تقاضایی برای صادرات خودروهای کشور وجود ندارد و در بازار انحصاری نیز این خودروها به سختی به فروش می‌روند تولید یک میلیون و 600 هزار خودرو برای سال آینده امکان‌پذیر نیست و از وزازت صمت نیز انتظار می‌رود که منافع مردم را در نظر بگیرند و ارتقای کیفیت در اولویت باشد.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز