وضعیت حساس بازار ارز ؛ دلار 30 هزار تومانی می‌شود؟

لست سکند

قیمت دلار در حال حاضر با افت 334 تومان نسبت به دیروز، در محدوده 28 هزار و 189 تومانی قرار دارد. برخی کارشناسان معتقدند با توجه به شرایط نامشخص مذاکرات، ابهامات درباره برنامه سیاسی و اقتصادی کشور و همچنین واقعیت‌های اقتصاد کلان کشور، نمی‌توان انتظار کاهش بیشتر نرخ دلار را داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یک کارشناس بازار ارز اعلام کرده که در شرایط کنونی دولت پولی برای ارزپاشی ندارد تا قیمت دلار را کنترل کند. در واقع گزارش‌های منتشر نشده از اسناد خزانه داری کل کشور بیان کننده این موضوع است که در پنج ماهه اول امسال دولت در عمل تنها 9 واحد نفت فروخته و از آنجایی که اقتصاد کشور وابستگی زیادی به نفت دارد بنابراین دولت درآمد ارزی به دست نیاورده است. پس دولت امکان چندانی برای کنترل نرخ دلار از طریق تزریق آن را ندارد.

به اعتقاد تحلیلگران فنی در صورتی که روند رشد نرخ دلار ادامه پیدا کند و از مقاومت 28 هزار و 800 تومانی بگذرد، احتمالا میزان تقاضا در بازار بیشتر شده و این امر ممکن است دلار را تا نرخ 30 هزار تومانی هم ببرد.

راز آسمان پایتخت

بررسی بازار ارز و دلار:

عامل رشد سریع قیمت دلار

با این حال بعضی تحلیلگران معتقدند رشد سریع قیمتی دلار طی یک هفته اخیر، مربوط به بر هم خوردن نظم ذهنی معامله گران درباره آینده مذاکرات هسته‌ای می‌شد. چنین نگرانی‌هایی باعث شده تا سطح تقاضای احتیاطی بازار بالا رود و این اتفاق به نفع رشد قیمت دلار شود. کارشناسان هم درباره نرخ دلار بر این نظر هستند تا وقتی که چنین نگرانی‌هایی در بازار ارز وجود دارد بعید است قیمت دلار افت معناداری داشته باشد.

اکنون نرخ پوند و یورو هم در مرز کاهشی است. قیمت یورو هزار و 764 تومان نسبت به دیروز کم شده و به محدوده 30 هزار و 880 تومانی رسیده است. نرخ پوند هم با کاهش 2 هزار و 65 تومانی که در مقایسه با روز گذشته داشت، در مرز 36 هزار و 339 تومانی قرار دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز