واکنش تند یک نماینده مجلس به میوه های سمی

میوه‌هایی که به دلیل وجود نیترات و دیگر سموم از مرزهای هند، روسیه، ازبکستان و دیگر کشورها برگشت خوردند، همچنان مورد انتقاد مردم و حتی صاحب منصبان بوده و واکنش‌های منفی به این موضوع ادامه دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اخیرا علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز در مجلس، به این موضوع واکنش نشان داده و خطاب به وزرای بهداشت و صمت اعلام کرده که چرا باید سموم غیراستاندارد بیش از حد در اقلام خوراکی استفاده شود. ناظران مربوطه مقصر این میزان شیوع بیماری‌ها و سرطان در کشور هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

به عقیده پاک فطرت نباید وزیر صمت و رئیس سازمان تعزیرات به بهانه تحریم بازار را رها می‌کردند و باعث سواستفاده عده‌ای فرصت طلب می‌شدند. نماینده شیراز در مجلس بیان کرده که چرا ما باید از کشورهای همسایه متوجه چنین مطلب مهمی شویم که تولیدات ما استاندارد نیستند.

استفاده از سموم؛ مشکلی ریشه دار که حل نشد

طی هفته‌های اخیر محصولات کشاورزی صادراتی ایران از مرزهای کشورهای متقاضی برگشت خورده است. هر کدام از این کشورها یک عاملی را برای برگشت زدن محصولات کشاورزی ایران بهانه کردند. کلیت این ماجرا و انتشار اخبار پیرامون آن باعث ایجاد نگرانی‌هایی در میان مردم شده است. با وجود ادامه دار بودن اخبار پیرامون این مسئله و تکرار آن، هنوز نهادهای مسئول مثل وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در زمینه سلامت محصولات خوراکی بازار هیچ شفاف سازی انجام نداده‌اند.

البته به نظر این موضوع اتفاق تازه‌ای نیست و نگرانی از سلامت محصولات کشاورزی و میزان سموم، همیشه یکی از دغدغه‌های مردم بوده است. ایران سابقه طولانی در استفاده از آفت کش‌ها و فلزات سنگین برای پرورش محصولات کشاورزی دارد. به گفته کارشناسان، پیگیری‌ها به عمل آمده در این حوزه بسیار ضعیف بوده و هنوز اقدامات اساسی درباره استفاده از سموم و آفت کش‌ها انجام نشده است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “واکنش تند یک نماینده مجلس به میوه های سمی

  1. داود بهنیان گفته:

    استفاده از سموم و کودهای غیر استاندارد برای کاهش قیمت تمام شده محصول مهم ترین دلایل این مشکلات میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز