واکس کرونا ۳ ماه ایمنی ایجاد می‌کند

لست سکند

دانشمندان آمریکایی می گویند با کشف واکسن، کرونا تمام نشده است و در صورتی که واکنس کرونا را تزریق کنیم تا سه ماه در مقابل ویروس کووید 19 مصونیت خواهیم داشت.

به گزارش کاماپرس، واکسن های کشف شده کرونا تا به امروز اعلام کرده اند که بین 70 تا 95 درصد می توانند در درمان بیماران تاثیرگذار باشند، اما مسئله این است که این تاثیرگذاری همیشگی نیست.

با آزمایش موفقیت آمیز واکسن کرونای دو شرکت مدرنا و فایزر، دو غول داروسازی آمریکا امید‌ها برای پایان همه گیری کووید ۱۹ در جهان افزایش یافته است. هر دو شرکت اعلام کرده اند واکسن هایشان می‌تواند نزدیک به ۹۵ درصد کارایی و تاثیرگذاری داشته باشد. با این حال، یکی از چالش‌هایی که در این زمینه مطرح است طول زمانی است که این واکسن‌ها بدن را در برابر ویروس مصون نگه می‌دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم،عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی تی وی نوشت:  متخصصان می‌گویند واکسن کرونای شرکت مدرنا باعث جلوگیری از حمله ویروس به سلول‌های بدن انسان می‌شود. اما همان طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد از سطح آنتی بادی بدن به مرور زمان کاسته می‌شود. با این حال، مشاهده شده است در تمامی داوطلبان واکسن کرونا حداقل برای ۳ ماه به اندازه کافی اثرگذار است که بتواند باعث ایجاد مصونیت شود.

راز آسمان پایتخت

تزریق 2 بار و در فاصله ۲۸ روز

واکسن شرکت مدرنا که براساس ام آر ان‌ای است دو بار و در فاصله ۲۸ روز به فرد تزریق می‌شود. متخصصان می‌گویند اگر چه میزان آنتی بادی (پادتن) خون با گذشت زمان کاسته می‌شود، اما این موضوع جای نگرانی ندارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آنتونی فائوچی، مدیر مرکز مقابله با بیماری‌های عفونی آمریکا در این باره می‌گوید: احتمال دارد که سیستم ایمنی بدن بتواند با به یاد داشتن ویروس کرونا، پس از کاهش سطح آنتی بادی بدن در صورت مواجهه مجدد با کووید ۱۹، پادتن لازم را دوباره تولید کند.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز