وام 500 میلیونی مسکن ؛ هرآنچه باید بدانید

به گفته وزیر راه‌وشهرسازی، احتمالا مبلغ وام نهضت مسکن به 500 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نوسانات ایجاد شده در بازار مصالح ساختمانی سبب شده تا لزوم افزایش رقم تسهیلات نهضت ملی مسکن احساس شود و در همین راستا وزیر راه‌وشهرسازی از امکان 500 میلیون تومانی شدن این وام خبر داده است.

براساس گزارش منتشر شده در ایسنا، سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در تهران 450 میلیون تومان است که به گفته برخی سازندگان از سوی بانک‌ها 300 میلیون تومان پرداخت می‎شود و بانک‌ها از پرداخت منمم 150 میلیون تومان اجتناب می‌کنند. عدم پرداخت مبلغ کامل تسهیلات همچنین عدم پرداخت به‌موقع آن و افزایش قیمت مصالح سبب کند شدن اجرای بعضی پروژه‌ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

لازم به ذکر است مبلغ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در تهران 450 میلیون تومان خواهد بود. در کلان‌شهرهایی که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد، 400 میلیون تومان و در مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان است. این مبلغ همچنین در مناطق شهری 300 میلیون تومان و در روستاها نیز 250 میلیون تومان است که حداکثر مدت بازپرداخت آن‌ها 18 سال و طول دوره مشارکت ساخت 2 تا 3 سال است.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی، درباره افزایش قیمت وام توضیح داد: در شهرهایی که جمعیتی کمتر از 25 هزار نفر دارد زمین 250 متری و در روستاها زمینی 500 متری به ساخت مسکن اختصاص داده می‎شود که میزان متراژ به شرایط بستگی دارد.

بذرپاش تاکید کرد: ارائه تسهیلات باعث تقویبت ساخت‌وساز می‎شود و انتظار می‌رود وام از 350 میلیون تومان به  500 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

برخی برآوردها نشان می‌دهد هزینه ساخت مسکن متری 8 میلیون تومان است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز