مرحله جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن

لست سکند

در مرحله هشتم ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن امکان نام‌نویسی در 16 استان فراهم شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، ظرفیت‌های موجود از مرحله‌ی هشتم ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن شرایطی ایجاد کرده تا افراد امکان نام‌نویسی در 16 استان همچون آذربایجان شرقی، ایران‌شهر (جنوب سیستان‌وبلوچستان)، بوشهر، کرمان، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان‌وبلوچستان، لارستان (فارس)، جنوب کرمان، گلستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان را داشته باشند.

مرحله هشتم ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن از شهریورماه امسال آغاز شده بود که با توجه به ظرفیت‌های موجود متقاضیان تا زمان تکمیل ظرفیت می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کنند.

اگر زمین در سایر شهرها تامین شود اسامی آن‌ها نیز به تدریج به سامانه اضافه خواهد شد. بر اساس برنامه، آن شهرهایی که در هر فاز ثبت‌نام ظرفیت مازاد اعلام کنند ظرفیت مازاد به مرحله بعدی انتقال داده می‌شود و ظرفیت مازاد اعلام شده در فاز قبلی همچنان امکان تکمیل ظرفیت خواهد داشت. متقاضیان مسکن در شهرهای جدید باید سابقه سکونت لازم در شهر ذکر شده را داشته باشند.

راز آسمان پایتخت

شهریار افندی‌زاده، سرپرست وزارت راه و شهرسازی چندی پیش اعلام کرد که زمین برای 2.5 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شده است.

گفتنی است که بر اساس اعلام سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون، 57 هزار هکتار زمین شناسایی شده و 24 هزار هکتاردر اختیار این طرح قرار گرفته است.

تقی رضایی، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن درباره کمبود زمین اعلام کرد: استان‌هایی همچون کردستان، مازندران، کهگلویه و بویر احمد همچنین ایلام با مشکل کمبود زمین مواجهند.

شرایط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن

افراد متقاضی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و همچنین از تاریخ 22 بهمن 57 از امکانات نهادهای عمومی دولتی برای تامین مسکن استفاده نکرده باشند. تاهل یا سرپرست خانوار بودن از دیگر شرایط ثبت‌نام در این طرح است. البته زنان مجرد بالای 35 سال و مردان مجرد 23 تا 45 سال با ارائه تعهدنامه محضری می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. از دیگر شرایط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن همچنین می‌توان به سابقه سکونت حداقل 5 سال در شهر موردتقاضا اشاره کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز