وام 50 میلیونی برای معتادان به یک شرط

سازمان بهزیستی اعلام کرد که به معتادی که یکسال از ترک اعتیاد و درمانش گذشته باشد، ۵۰ میلیون وام داده می‌شود تا بتوانند برای خود اشتغالزایی کند.

به گزارش کاماپرس، معاون سازمان بهزیستی گفت به دنبال رایزنی با مجلس برای افزایش بودجه این سازمان در سال 1400 و حمایت بیشتر از معتادان هستیم.

معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به راه‌های درمان و پیشگیری از اعتیاد افراد جامعه گفت: درمانی که برای افراد معتاد در جامعه انجام می‌شود تحت پوشش مراکز جامعه درمان و بازتوانی اعتیاد است.

مدنی با بیان اینکه در این مراکز با توجه به اعتیاد هر فرد معتاد درمانشان شروع می‌شود، به نوع درمان این افراد که درمان پرهیز مدار است اشاره و به ایسنا گفت: افراد معتاد در ۱۵ روز اول سم زدایی و پس از سه ماه و نیم اقامت در این مراکز تحت پوشش جنبه‌های دیگر درمان قرار می‌گیرند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

وام 50 میلیونی با 14 درصد سود

او اظهار کرد: درمان این افراد از ابعاد مختلف همچون روانشناسی، جامعه شناسی، مددکاری وآموزش اشتغال با کمک کادر درمان و در کنار خانواده‌هایشان انجام می‌شود.

مدنی گفت: اگر کسی پس از بهبودی و رهایی از اعتیاد بخواهد به صورت فردی اشتغال ایجاد کند می‌تواند وام را به صورت شخصی دریافت و اگر افرادی بخواهند به صورت کار فرمایی، مبحث اشتغال را پیش بیرند، به نسبت هر یک از افراد ۵۰ میلیون وام ۱۴ درصد در اختیارشان قرار داده می‌شود، چرا که کارفرما باید به صورت کامل بیمه و حقوق اداره کار را برای افراد در نظر بگیرد.

او با اشاره به پیش‌بینی بودجه‌ای برای خدمات مشاوره‌ای مراکز مشاوره در لایحه بودجه سال آینده، گفت: مشاوره برای برخی خانواده لازم است و از طرفی هزینه‌های زیادی دارد که با رایزنی‌های انجام شده امیدواریم که مشاوره‌های مراکز تحت پوشش بیمه‌های مختلف قرار بگیرند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سازمان بهزیستی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وام 50 میلیونی برای معتادان به یک شرط

  1. مهدی+وفاجو گفته:

    راه درمان اعتیاد در دستان معتادان بهبود یافته با پاکی بالا می باشد.. بهزیستی مشهد براحتی دهه هشتاد موفق عمل کرد چون با معتادان پاک شده همکاری داشت ولی دولت آقای روحانی تمام زحمات ما را به باد داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز