وام 350 میلیون تومانی به چه افرادی تعلق می گیرد؟

جواد اوجی، وزیر نفت، در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که وام‌های مسکن بازنشستگان نفت تا سقف 350 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مهدی علی مددی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، هم اعلام کرده که تسهیلات خرید مسکن این وزارتخانه تا سقف 350 میلیون تومان است که به کارکنان و بازنشستگان وزارت نفت از محل صندوق بازنشستگی آن پرداخت می‌شود. طبق اعلام مهدی علی مددی، مبلغ این وام برای تعمیرات مسکن نیز 50 میلیون تومان و تبدیل به احسن آن 150 میلیون تومان است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

طبق اطلاعات موجود در وبسایت وزارت نفت در تیرماه سال جاری، مبلغ این تسهیلات برای زوج‌هایی که عضو این صندوق هستند 500 میلیون تومان اعلام شد. نرخ بهره این وام هم 9 درصد با اقساط 12 ساله بود. به علاوه طبق هماهنگی‌های که در آن زمان با بانک‌های عامل صورت گرفت، به هر فرد عضو صندوق، مشروط بر اینکه دریافتی یا مستمری حقوق وی اجازه بازپرداخت اقساط را بدهد، تا مبلغ 200 میلیون تومان وام تکمیلی مسکن اعطا می‌شد. نرخ بهره این تسهیلات هم 14 درصد با اقساط پنج ساله بود.

مشکلات مردم برای دریافت وام ودیعه مسکن

وام مسکن کارکنان صنعت نفت به دلیل اینکه از محل صندوق بازنشستگی این شرکت پرداخت می‌شود با وام مسکن معمولی متفاوت است.

وام ودیعه مسکن قرار بود طی ماه جاری به مردم پرداخت شود اما این اتفاق به درستی پیش نمی‌رود. بیشتر بانک‌ها در حال حاضر اعلام کرده‌اند که به دلیل نبود بودجه امکان پرداخت این وام را به متقاضیان واجد شرایط ندارند. بعضی دیگر از بانک‌ها هم منابع مالی خود را برای پرداخت وام ودیعه جزئی اعلام کرده‌اند و تنها راه دریافت این وام را مراجعه ساعتی به سامانه معتبر وزارت راه و شهرسازی بیان کردند.

مرتبط با : صندوق بازنشستگی وزارت نفت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز