وام 1 میلیونی کرونا کی واریز می شود؟ / پایان مهلت ثبت نام

لست سکند

مهلت ثبت نام برای دریافت وام 1 میلیونی کرونا تمام شد و لیست مشمولان برای واریز به بانک مرکزی فرستاد شده است، از این رو به احتمال زیاد وام تا فردا (پنجشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش کاماپرس، شب گذشته اعلام شد که احتمالا روز پنجشنبه واریزی‌های وام 1 میلیون تومانی انجام خواهد شد.

در همین مورد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که این سازمان پس از دریافت لیست افراد شناسایی شده واجد شرایط از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ظهر روز سه‌شنبه 18 آذر ماه، با ویرایش لیست مذکور به منظور تهیه فرمت مورد نظر بانک مرکزی در کوتاه‌ترین زمان، لیست نهایی به دو میلیون و 481 هزار و 290 نفر را در ساعت 10 صبح چهارشنبه 19 آذر ماه جهت واریز وام به بانک مرکزی ارسال کرده است.

روابط عمومی این سازمان توضیح داده که در مرحله اول تعداد چهار میلیون و 515 هزار و 651 نفر سرپرست خانوار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت این وام شده بودند که در هفته قبل مبلغ تسهیلات یک میلیون تومانی توسط بانک مرکزی به حساب آنان واریز شده است.

چگونگی بازپرداخت اقساط وام

راز آسمان پایتخت

وام یک میلیونی کرونایی به آن دسته از سرپرستان خانوار که درآمد ثابت ندارند و در دوران کرونا دچار ضرر و زیان شده اند داده می شود. افراد دارای درآمد ثابت از شامل این طرح نشدند.

این وام 1 میلیونی با نرخ کارمزد 4 درصدی به مشمولان پرداخت می شود و در طول 30 ماه از یارانه 45 هزار و 500 تومانی آنها کسر می شود.

طبق اعلام عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی تامین این منابع از محل منابع بانک مرکزی نخواهد بود. این تسهیلات از محل ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای جبران بخشی از خسارات ناشی از کرونا پرداخت می‌گردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز