وام ودیعه مسکن متاهلی افزایشی می شود؟

به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان احتمالا وام ودیعه مسکن متاهلی دانشجویان افزایشی شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دکتر مسعود گنجی درباره وام ودیعه مسکن اظهار کرد: در آغار هر سال تحصیلی، هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان مصوبه‌ای را به عنوان میزان مبلغ وام‌ها تصویب می‌کند که هر مصوبه‌ای یک سال تحصیلی اعتبار دارد.

براساس گزارش منتشر شده در ایسنا، رئیس صندوق رفاه دانشجویان اشاره کرد: به محض دریافت بودجه موردنظر از سوی سازمان برنامه و بودجه وام ودیعه مسکن متاهلی براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چندبرابر خواهد شد.

انواع وام‌های دانشجویی

وام‌ها به 5 دسته تحصیلی، ودیعه مسکن متاهلی، شهریه، بند ج تبصره 9 قانون بودجه کل کشور و تغذیه تقسیم می‌شوند که میزان وام تحصیلی دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی پیوسته در سال تحصیلی کنونی یک میلیون و 950 هزارتومان بوده که میزان این وام برای سال آینده 2 میلیون و 500 هزارتومان مشخص شده است.

راز آسمان پایتخت

گفتنی است وام تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته همچنین دکتری حرفه‌ای یک میلیون و 950 هزارتومان بوده که برای سال آینده 3 میلیون تومان تعیین شده است. لازم به ذکر است که مبلغ وام تحصیلی دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته 6 میلیون تومان بوده که در سال تحصیلی جدید 6 میلیون و 500 هزارتومان شده است.

بیشتر بخوانید:

مبلغ وام ودیعه مسکن متاهلی

وام مسکن نیز در سه گروه شهر تهران، کلان‌شهرها و سایر شهرها طبقه‌بندی می‌شود که میزان وام تهران 32 میلیون و 500 هزارتومان بوده که به 35 میلیون تومان رسیده است. در کلان‌شهرها وام متاهلی 26 میلیون تومان بوده که در سال تحصیلی جدید 30 میلیون تومان است و وام سایرشهرها 19 میلیون و 500 هزارتومان بود که مبلغ این وام برای سال تحصیلی جدید 25 میلیون تومان است.

میزان وام شهریه تحصیلی

میزان وام شهریه تحصیلی در سال گذشته برای کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته 1 میلیون و 300 هزارتومان بوده که در سال تحصیلی جدید یک میلیون و 500 هزارتومان تعیین شده است. مبلغ وام دانشجویان تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته همچنین دکتری حرفه‌ای 2 میلیون و 600 هزارتومان بود که 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. میزان وام دانشجویان دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته نیز در سال گذشته 6 میلیون و 500 هزارتومان بوده که بدون تغییر باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

مرتبط با : صندوق رفاه دانشجویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز