وام میلیاردی بانک‌ تجارت با سود 18درصد به کدام شرکت‌ها پرداخت می‌شود؟

بانک تجارت وام میلیاردی – در حجم چند هزار میلیارد تومان – با سود 18 درصد به برخی شرکت‌ها تخصیص داده است اما سوال اینجاست که این تسهیلات شامل کدام شرکت‌ها خواهد شد؟

به گزارش کاماپرس، در مورد بدهکاری سنگین برخی شرکت ها به سیستم بانکی بسیار شنیده ایم و خوانده ایم. از جمله شرکت‌هایی که چنین بدهی‌های سنگینی در گزارش‌های عملکرد خود ثبت می‌کنند شرکت های فعال در زنجیره صنعت قطعه‌سازی هستند و نکته اینجاست که علت بخش مهمی از این بدهی‌ها، عدم پرداخت طلب های آنها از سوی دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو سایپا  است.

چرخه وام دهی به این شرکت ها از سوی سیستم بانکی کماکان فعال است و در آخرین تحول بانک تجارت تفاهمنامه ای برای افزایش حجم تسهیلات پرداختی به قطعه سازان – ساپکو از زیرمجموعه های ایران خودرو –  با این شرکت ها امضا کرده است.

مدیرعامل بانک تجارت در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به اهداف اين بانک در زمینه تأمین مالی شرکت‌های تولیدکننده محصولات ساخت ایران اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه بانک تجارت با تضامین ایران‌خودرو و ساپکو جمعا مبلغ 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات به قطعه‌سازان کشور پرداخت خواهد کرد.

دولت‌آبادی سابقه همکاری بین بانک تجارت و گروه صنعتی ایران‌خودرو را مورد اشاره قرار داده و افزوده است: یکی از دغدغه‌های شرکت‌های قطعه‌ساز، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش به‌‌منظور به‌کارگیری هرچه بیشتر ظرفیت تولید است و این تفاهم‌نامه ضمن حل این مسئله، ظرفیت‌های مطلوب دیگری را برای گسترش همکاری‌های بین بانک، ایران‌خودرو، ساپکو و شرکت‌های قطعه‌ساز فراهم خواهد کرد.

آریاک سفر

پرداخت تسهیلات در قالب سرمایه در گردش 

فرشاد مقیمی، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو نیز در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه با بیان اینکه بانک تجارت یکی از شرکای استراتژیک ما در حوزه تأمين مالی است، گفت: بر‌اساس این توافق، سقف همکاری دو مجموعه با افزایش سه‌برابری از 5000 میلیارد ریال به 15000 میلیارد ریال بالغ می‌شود و به این ترتیب تسهیلات به قطعه‌سازان با نرخ 18 درصد به‌عنوان سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

اخبار و گزارش های مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز