وام مسکن با سود 12 درصد و اقساط 20 ساله برای تمام متقاضیان در راه است

وام مسکن
لست سکند

رئیس کمیسیون عمران مجلس از تخصیص ۲۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و منابع حاصل از اقساط مسکن مهر و مالیات خانه های خالی به صندوق ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: مقرر شده است وام ساخت مسکن با سود ۱۰ تا ۱۲ درصد و با بازپرداخت بالای ۲۰ سال به تمام مردم پرداخت شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم اقتصادی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به افزایش قیمت زمین و مصالح ساختمانی مسکن بسیاری از متقاضیان و سازندگان برای ساخت مسکن دچار مشکلات عدیده هستند اما خبرها حکایت از تلاش دولت برای ارائه تسهیلات لازم به متقاضیان دارد.

وام ساخت مسکن با سود 10 تا 12 درصد

در این زمینه رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تمام بررسی‌های لازم و منابع مالی برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی صورت گرفته است، گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن و قانون بودجه امسال ۲۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به همراه اقساط بازگشتی خط اعتباری مسکن مهر و تمامی درآمد‌هایی که از محل خانه‌های خالی، خانه‌های لوکس و زمین‌های بایر در نظر گرفته ایم، به صورت کامل در صندوق ملی مسکن تجمیع می‌شوند.

محمد رضا رضایی کوچی تصریح کرد: مقرر شده نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن بین ۱۰ تا ۱۲ درصد و با بازپرداخت بالای ۲۰ سال باشد تا تمامی مردم و متقاضیان بتوانند از آن استفاده کنند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

جریمه  بانک هایی که از پرداخت وام سرپیچی کنند

وی که با باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه کرده با بیان اینکه بانک‌های عامل پرداخت ۲۶۰ هزار میلیارد تومان را ابلاغ کرده اند و مقرر شده است این تسهیلات را پرداخت کنند؛ افزود: برای تمامی بانک‌ها در قانون جهش تولید جریمه در نظر گرفته ایم و اعلام کرده ایم اگر این تسهیلات را پرداخت نکنند، دو برابر این رقم باید مالیات پرداخت کنند.

این نماینده مجلس همچنین درباره علت عدم تکمیل طرح مسکن مهر با وجود گذشت بیش از یک دهه از آغاز ساخت آن، هم گفت: یکی از دلایل توقف برخی پروژه‌های مسکن مهر این بود که جانمایی آن‌ها صحیح نبوده و بر روی گسل ساخته شده یا در مناطقی هستند که با فرونشست مواجه بوده احداث شده است.

رضایی کوچی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که مقرر شده است تا سال آینده تمامی این واحد‌ها به اتمام برسند، افزود: البته این واحدها، عمدتاً فاقد متقاضی هستند و از سوی دیگر به لحاظ کیفیت ساخت و ساز، دسترسی به زیرساخت‌ها و جانمایی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند؛ بنابراین متقاضی ندارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

19 دیدگاه برای “وام مسکن با سود 12 درصد و اقساط 20 ساله برای تمام متقاضیان در راه است

  1. ق.خلیلی گفته:

    سلام لطفا مثل حضرت امام خمینی مستقیما به افراد بی مسکن زمین بدید وخونه بسازید وااااااااام یعنی چی ؟ تورو خدا مابیچاره هارو از گرو این بانکهای بیرحم آزاد کنید زمین خدادراختیار شما دولت محترم و دلسوز هست مثل اونممقع برای مستضعفان و …..خونه می دادن خوب بدید این زمینهای خدارو دراختیار مابیچاره هابذارید

  2. پرهام گفته:

    اینا همش سر کاریه دو برابر جریمه واقعا خنده داره خودشون میخوان وام بدن بعد ندادن خودشون خودشون رو جریمه میکنن؟!!!!! خنده داره شما هفته دیگه بانکها برید ببینین چند ضامن میخواد و چقدر پول باید بلوکه کنید تازه به شرطی خالی نبندن بخش نامه نشده

  3. م گفته:

    امیدوارم مابچه های انقلابی های اصیل وتندروصاحب این مملکت که چه درزمان جنگ نابرابر هشت ساله که خونهاوشهدای زیادی راتحویل این نظام دادیم وحتی خودمن که دوتا برادرعزیزم رادرجنگ هشت ساله فدای این نظام نوپاکردیم وپدرعزیزم جانبازشیمیایی هست… کاری میکنیم که هرکس نتواند برای مردم کا کندتاوانش جانش هست وبانک های ظالم پایان عمرکثیف شان خواهد بود.. زنده باد ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران وزنده بادرهبرعزیز وفرزانه

  4. امید گفته:

    فقط این مسئول دانشمند ما نفرمودند که برای این وام که پرداختش تا آخر عمر طول میکشه ، مردم باید چند تا ضامن رسمی دولتی و چند برگه چک خیلی معتبر و چند تا ضامن بازاری با جواز کسب و چند هزار بار باید بروند بانک های مربوطه .

  5. محمد گفته:

    خیلی خوبه به شرطی که مجلس و دولت دست بانکها رو از رانت کوتاه کنند.این وام اگر به مصرف کننده تعلق بگیرد سازنده و اگر به بساز و بفروشها و دلالان مسکن برسد ویرانگر خواهد بود.با این سود مناسب از همین حالا دلالان و انبوه سازان در حال بررسی راههای فراوان به دست آوردن امتیاز افراد مصرف کننده و استفاده از آنها به نفع خود در راستای ساخت با هزینه کم و اختکار ودر پایان گران کردن مجدد و سرسام آورتر از گذشته و سود جویی هایی که بر کسی پوشیده نیست.همین حالا هم با در نظر گرفتن گرانی زمین و مصالح که البته بی دلیل و غیر منطقی گران هست قیمت تمام شده ساخت و ساز نسبت به قیمت فروش چندین برابر ارزانتر هست و گرانی بی دلیل کار دلالان بانکها و امثال این قشر ها هست.

  6. جواد گفته:

    وام دادن خیانت به مردم است چون چندین برابر وام مسکن را گرانتر می کند ونه تنها اثری ندارد بلکه قدرت خرید مردم را به شدت تخریب می کند .وام دادن مشکل مسکن را حل نمیکند چون این راه را بچه ۵ساله هم میداند

  7. محمد گفته:

    سلام،من تازه متاهل شدم هیچ خونه یا سرپناهی هم ندارم،چجوری میسه شرایط وام رو فهمید و از کجا ثبت نام کرد؟

  8. hhhhhj گفته:

    قبمتها کاهش محسوس پیدا کنه ار دلار تا همه کالاها و پول ملی ارزشمند بشود
    م دست رییس دولت را میبوییم
    متشکریم

  9. شری گفته:

    من تااین مدت چهار کلمه حرف راست وکمک درراستای مردم به ناحق حقیر ایران نشنیده ام انشالله دوباره مثل هم ثان سازی حقوق باز نشستگان عیالمند نشود بخدا خجالت دارد

  10. محمد گفته:

    هنوز وام ۱۰۰ میلیونی مسکن در راه گیرده ..باز دارین وعده وام ۱۲۰ میلیونی به مردم میدین ؟آخه چرا اینقدر به مردم وعده ووعید میدین خجالت نمیکشین ..یکساله میخوام یه خونه درست کنم اونم با جواز ساخت .سنگی جلوی پشیمون گذاشتن .که ۱۰ تا بولدیزرنمیتوند از سر راه بردارن ..اینجوری میخوان مردم خانه دار بشن ؟ یکم مروت داشته باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز